• Anonym (ledse­n/besv­iken)
    Äldre 28 May 22:50
    2529 visningar
    4 svar
    4
    2529

    Drombrollopet som forsvann

    Min blivande man som jag alskar oerhort mkt har alltid trott att allt gar att losa genom att prata med ratt person, han ar mkt framgangsrik i sina affarer och darmed blivit ngt bortskamd med det.
    Han har varit separerad i 15 ar men inte skilt sig, det har liksom glomts bort.
    Han friade till mig for ett ar sen och vi ska gifta oss i sommar, allt ar bokat och klart och alla gaster inbjudna..
    Han paborjade skilsmassan i januari och exet ar helt med pa det, men nu har ratten andrat pa ngn dum regel och advokaterna som hanterat skilsmassan har inte informerat om det i tid!
    Nu idag efter mkt om och men och manga forsok att via advokater kringga vissa regler har ( inte sverige ) sa har vi fattat att vi nog maste acceptera att vi maste skjuta pa vart drombrollop..  Jag ar sa oerhort ledsen och inser ju att vi nog kommer fa kompromissa med loka, kyrkal osv nu..
    Kanner att detta ar visserligen materiella ting och viktigast ar att vi kommer gifta oss, men fy vad pinsamt att behova beratta for alla gaster och familj att vi maste skjuta pa brollopet av denna anledning.. Jag kan inte vara arg pa min blivande man aven om jag ar ratt besviken over att han inte skilt sig tidigare..
    Han mar jattedaligt over detta och anklagar sig sjalv sa mkt att jag kan inte lagga min besvikelse pa honom enbart..

    Jag kanner mig tom just nu och  har 0 energi..
    Var tvungen att skriva av mig lite nu efter att ha gratit ikvall..

  • Svar på tråden Drombrollopet som forsvann
  • Anonym (undra­n)
    Äldre 28 May 22:58
    #1

    men kan ni inte "gifta" er som planerat och sen ha den riktiga vigseln efteråt? förstår om det känns konstigt men då slipper ni ju byta datum?

  • Himla
    Äldre 29 May 05:43
    #2

    Usch vad trist! Kram på dig och hoppas det ändå blir fint, när ni så småningom kan gifta er.

  • Anonym (ledse­n/besv­iken) Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 22:05
    #3

    Tack snalla..
    Kanns lite battre nu, vi har bestamt att vi gifter oss har och tar valsignelsen i Sverige som vi kommer rakna som var "riktiga" brollopsdag..
    Inte perfekt men vi far iaf gifta oss och blir herr och fru pa riktigt :)

  • Himla
    Äldre 4 Jun 06:17
    #4
    Anonym (ledsen/besviken) skrev 2014-06-03 22:05:09 följande:

    Tack snalla..
    Kanns lite battre nu, vi har bestamt att vi gifter oss har och tar valsignelsen i Sverige som vi kommer rakna som var "riktiga" brollopsdag..
    Inte perfekt men vi far iaf gifta oss och blir herr och fru pa riktigt :)


    Krama på er :) Kansk kan ni fira er ettåriga bröllopsdag på det sätt som ni velat fira  ert bröllop.
Svar på tråden Drombrollopet som forsvann