• Äldre 27 May 18:40
    1825 visningar
    1 svar
    1
    1825

    Sälja brudklänning

    Tänkte bara fråga alla redan gifta och som sålt eller försökt sälja sin brudklänning..... Hur lätt/svårtär det?
    Jag är i valet och kvalet om jag ska ha kvar min eller om jag ska sälja den!

    Har även oanvända skor som jag inte kommer använda alls. Tror ni det är någon idé att ens engagera sig i att försöka få det sålt?

  • Svar på tråden Sälja brudklänning
  • Äldre 27 May 21:43
    #1

    jag kan säga så här att det handlar mestadels om priset om man får den såld eller inte.  Man får komma ihåg att det är köparens marknad eftersom det finns mängder med brudklänningar. 

    Man ska aldrig tro att man får tillbaka sina pengar man själv lagt ut på klänningen även om man så försöker sälja med tillbehör som underkjol, skor, slöja osv. 

    En vanlig brudklänning utan finesser och som är köpt direkt från galgen utan att vara det minsta omgjord tycker i alla fall jag har större möjlighet att bli såld.

    Eftersom alla är olika i kroppsform så är en måttbeställd klänning svår att få såld. Speciellt om den inte går att ändra - har du en korsettsnörning så är det inga problem. Men har du dragkedja, knappar eller på annat sätt personligt måttad så är det svårt. 

    Sen helt ärligt så är random klänningar svårast att få sålda, alltså en klänning som ser ut som vilken annan klänning som helst.  

Svar på tråden Sälja brudklänning