• Äldre 27 May 10:49
    7762 visningar
    3 svar
    3
    7762

    underhållande saker att göra på festen

    hej jag söker ideer om vad som funkar på en bröllopsfest, tipsunda någon trevlig lek eller vad som helst.

  • Svar på tråden underhållande saker att göra på festen
  • Äldre 27 May 14:51
    #1

    Jag tillhör skaran som inte vill ha något lek alls :) Tycker inte det är passande. Människor sköter sig själva. Går runt/sitter och pratar med andra osv.

  • Äldre 27 May 15:58
    #2

    Vi kommer inte heker ha lekar men vi kommer att ha runda bord och kortlekar med fråor lite som en ice breaker flr de som vill. Frågor om brudparet och andra diskussionsfrågor som är lättsamma. Det kommer vara många som inte känner varandra o kanske är lite blyga så d kan starta en kpnversation kanske. Annats ingenting????

  • Äldre 27 May 16:05
    #3

    Vi ska inte heller ha så mycket lekar. Mitt mål är att allt ska vara frivilligt för gästerna, de ska alltså inte behöva delta om de inte vill.
    Vi har bröllopsbingo i festhäftet, och de är ju i allra högsta grad frivilligt, en liten tipspromenad när vi ska duka av mellan maten och bröllopstårtan för att förhoppningsvis några ska flytta på sig och underlätta för kökspersonalen. Men inte heller den är obligatorisk.
    Vi har en gästbok som ska gå runt bland de som vill med en del "roliga" frågor och vi ska ha ett litet fotobås där gästerna kan, om de vill, fota sig själva och varandra.
    Sen tror jag att vårt värdpar ska fixa någon/några leker där vi måste delta, men det har jag sagt att det är helt ok :).
    Gillar själv inte fester där du måste delta i lekar, men det är trevligt om det erbjuds och jag själv är på humör för det.
    Sen ska vi vara i en bygdegård med en stor äng utanför och i min vision så är det fantastiskt väder där vi och gästerna hänger i solen och barnen leker i gräset och då behövs inte så mycket mer.

Svar på tråden underhållande saker att göra på festen