• Forumvärd

    Hur blir du väckt på morgonen?

    Hur blir du väckt på morgonen?
    Med en god frukost?
    Av en ilsket ringande klocka?
    Eller som jag- av en galen hund eller två?



  • Svar på tråden Hur blir du väckt på morgonen?
  • Plättis

    Jag ställer ungefär fjorton miljarder larm och hoppas att jag inte ska somna om när de ringt. I morse gick det ändå inte, så jag ramlade in på jobbet strax innan förmiddagsfikat med håret i en snodd och en urtvättad t-shirt och jeans som låg överst i garderoben. Tur vi inte har dresscode på jobbet :) 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • TheD

    Det beror på. Om det är skoldag så är det väckarklockan. Om jag har jobbat natt så sover jag tills jag vaknar. Den versionen kör jag oftast på helger ocg de dagar jag inte har skola. Maken jobbar natt så jag anpassar mig efter hans dygnsrytm. Är van från innan skolan att jobba natt och det är mycket skönare än att vara vaken dagtid..... usch.

  • TheD

    Annars är jag så här om någon väcker mig. När jag är trött då är jag inte någons bästa vän.
  • Chicita

    Jag vaknar ofta av mig själv om jag inte ska upp tidigt till jobbet.
    Men om jag är lite extra trött och försöker sova längre så blir jag väckt av hunden.
    Dock väldigt försiktigt med lite puffanden och smågnällande ljud som nog betyder "hallå det är morgon" ;) 

  • Maria93

    Oftast blir jag väckt av sonen på 2 år som kommer inspringandes, lägger sig på min arm, pussar mig på kinden och viskar ''Hej mamma'' med världens underbaraste leende.. Tur att jag har honom som väcker mig så att min stackars man slipper. Jag har världens morgonhumör annars.

  • cecbj195

    Jag får en puss av min kära sambo varje morgon då han går till jobbet. Oftast vaknar jag då :) Sedan somnar jag om ytterligare en halvtimme innan radion går igång.

    Är det helgmorgon vaknar jag oftast av mig själv framåt åtta-snåret. Då är sambon mycket värre på morgnarna än jag så då gör man bäst i att låta honom sova ;) Skulle jag råka sova länge är det hunden som tydligt säger "Jag vill ha frukooooooooost!"

  • Kjell Präst

    Har två väckarklockor, den ena på 03.50 och den andra på ca 03.55. Har normalt inga problem att vakna. På helgerna vaknar jag av mig själv, i regel ca 05.30.

  • Nyfiken gul , nu fru

    beror lite på vad som hinner först men ungefär såhär:

    5:00 - 6åringen kryper ner brevid mig efter att ha varit uppe o kissat - somnar om

    6:10 maken kommer hem från nattskiftet, pussar på mig och kryper ner i säng för att sova - jag somnar om

    6:40 väckarklockan ringer och i samma sekund kommer en megahungrig katt som säger MJAAAAUUUUU  och sträcker på sig upp i sängen och nosar i ansiktet.  Samtidigt som en nyvaken son studsar upp ur sängen och har racertävling med sig själv till tv:n och bolibompa. 

    Ibland kommer katten tidigt, ibland sover sonen i sin egen säng tills det är dags för dagis, ibland är maken vaken och låter mig sova tills klockan ringer , ibland väcker maken mig med frukost på sängen och ibland vaknar jag själv först innan ens maken är hemma....  Men ungefär så här ser det ut...

  • Kalaspinglan

    I allmänhet av tre väckarklockor. Den första ringer 06:55, den andra 07:00 och den sista 07:10.

    Är inte det minsta morgonpigg, men brukar vara på jobbet kl 9 (har flextid så beroende på arbetsuppgifterna kan man styra sina tider litegrann själv).

    Eftersom jag inte är en morgonmänniska så har jag och maken utvecklat ett system för att inte "krocka" i köket/badrummet på morgnarna.

  • Ms T

    Av att min älskade son antingen står i spjälsängen o säger mamma, mamma, mamma eller att han busar rundor i spjälsängen att jag vaknar

Svar på tråden Hur blir du väckt på morgonen?