• milla87

    Fixa naglar själv med gellack

    Jag har kommit fram till att jag kommer fixa naglarna själv till bröllopet med gellack. Det bör hålla sig fint om jag målar de dagen innan på kvällen och det är så fruktansvärt dyrt att gå till salong. Jag har ett kit hemma med led-lampa och lack och hyfsat många färger, men ingen färg som passar på den stora dagen. Jag hade tänkt mig ett vitt, lite glittrigt gellack, men hittar inget. Någon som har tips på ett vitt, lite glittrigt gellack? Eller några andra fina gellack som passar till den stora dagen?

  • Svar på tråden Fixa naglar själv med gellack
  • bettansss

    Min syster hjälpte mig att måla med ett sånt kit, kvällen innan, och jag blev jättenöjd. Använde OPI:s "Happy anniversary" som är lite vitglittrigt.

  • meandmylove

    Jag har också funderat på hur man ska göra gellacken!

    Jag fick en beh shellack på salong i födelsedagspresent till stora dagen, men vet inte hur.

    Vit glittrigt låter ju jättefint! Kan man göra typ fransk? Eller är det bara färg? Kan dom lägga olika sådär som en nagelbyggning?

  • Sofie02

    Jag ska använda ett ljusrosa jättefint gellack från Depend. Jag har använt detta i 1,5 år och aldrig märkt av några biverkningar, tror detta är mycket ovanligt.

  • milla87

    Vad heter lacket? ????


    Sofie02 skrev 2014-05-25 20:35:18 följande:

    Jag ska använda ett ljusrosa jättefint gellack från Depend. Jag har använt detta i 1,5 år och aldrig märkt av några biverkningar, tror detta är mycket ovanligt.


  • PippiL8

    Jag har fixat mina egna naglar med gellack några gånger men skulle kanske inte göra det innan mitt bröllop. Det kan vara lite knepigt att få till det bra och är ganska tidskrävande. Tid är ju kanske inte något man har i överflöd precis innan sitt bröllop. Jag hade kanske gjort en efterlysning på fb om någon kände någon som fixar naglar billigt och bra. Det verkar vara en ganska vanlig sidosyssla.

Svar på tråden Fixa naglar själv med gellack