• castles2014

Prova/hitta klänning i/runt Malmö för stl 44-46

Hej, 

Jag är ganska kort (155cm) och lite tjock (stl 44-46) och jag vill hitta en brudklänning i Malmö. Är beredd för att resa lite till Köpenhamn eller till Lund/Helsingborg om det behövs. Grejen är att jag vill prova på klänningar så att jag vet att den passar innan jag köper. Vem har bästa bröllopsklänningar till större storlekar och bästa personal?

• Svar på tråden Prova/hitta klänning i/runt Malmö för stl 44-46
  • sofiemagdalena

Om du inte har ngt emot att åka lite norr ut så var de toppen och hade ganska mycket att välja på i de storlekarna i Kungsbacka! Supertrevlig personal och jag hittade min drömklänning där! :)

• castles2014

Tack för tipset!

Har inget emot att åka dit om "min" klänning finns... men jag har typ ett par veckor nu att hitta den, så vet inte om jag hinner. Ska kolla om man kan ta tåget dit...

• sofiemagdalena

Tror att öresundståget stannar i Kungsbacka!
    De har hemsida med en del bilder har jag för mig.. Svahns bröllop heter butiken!
    Lycka till! Hoppas du hittar din drömklänning! :)

• Luze

Hej
    Prova anina i Helsingborg, Lilly i Köpenhamn och Casa Leazar i Köpenhamn.
    Jag har varit på dessa ställen, bär 46-48 och hade riktigt bra upplevelser på alla tre även om jag inte fann drömklänningen
    Lycka till  

• castles2014

Tack, ska nog till Lilly över helgen (om tåget går!). 

Har köpt en klänning fast den är inte klänningEN. önskade någonting lite mer formellt till bilderna utanför rådhuset och sen byta. Visst är budgeten också mindre, kan man köpa klänningar hos Lilly till max 2 000:- ?

Eller om någon har någonting snygg som säljes för max 2 000 plus ev. frakt, stl 42-44-46, skicka gärna bilderna...

• Lindatamminen

hej jag hittade min i helsingborg strl 44 dock var den lite dyrare en 2000 men kan vara värt att pröva. super trevliga är dom där. men boka helst en tid:)

• sandrakorpe

Jag rekomenderar märket Nixa tror det finns i många butiker. Finns i tora storlekar och är lätta att ändra om det behövs tackvara den generösa sömsmånen. Priset är även det inte allt för högt. Jag betalade 3000 för min dröm klänning.

Svar på tråden Prova/hitta klänning i/runt Malmö för stl 44-46