• Ellisono

Bröllopsfest i Eskilstuna/Torshälla.

Hej! 

Jag håller på och tittar runt vart man skulle kunna ha bröllopsfest, men det är som en stor djungel av ställen. Jag letar lokaler som ligger runt Eskilstuna och Torshälla eller i närheten. Det ska helst inte vara för långt bort från en kyrka och inte för dyr. Har även funderat på att ha i en trädgård om man hittar partytält till ett bra pris. Vart har ni haft eran fest eller har ni något förslag? 

• Svar på tråden Bröllopsfest i Eskilstuna/Torshälla.
  • Maria93

Vi gifter oss i Stenkvista kyrka och har bokat församlingshemmet till festen. Detta valde vi pga att ALLA ställen i stan var uppbokade av kommun pga att det är vallokaler (vi gifter oss nu nästa helg), annars hade vi valt annorlunda.

• Ellisono

Kostar församlinghemmet vid Stenkvista? 
    Vad hade du valt annars om det hade funnits möjligheten? :)

• Maria93

Nej det kostar ingenting. Vi valde att låna deras linnedukar vilket kostar 50:-/styck men annars är det gratis. Hade jag fått välja hade jag nog haft festen på typ odd fellow. Men nu såhär i efterhand är jag helnöjd med församlingshemmet. Det kändes fint men ändå avslappnat; som vi ville.

• Ellisono
    virrefo skrev 2014-05-26 16:34:06 följande:

Vi kommer ha vår fest på parken zoo

Vad kostar det på Parken zoo? :)
  • virrefo

Vi betalar 25000. Då är det personal lokal . Middagsbuffe för 50 pers två glas vin eller öl till maten. .

Fördrink med snacks till vuxna sluchs till barnen.

Kaffe avec och snacks till senare.

Men parken zoo skräddarsyr precis hur man vill ha det

• Ellisono
    Maria93 skrev 2014-05-26 13:21:58 följande:

Nej det kostar ingenting. Vi valde att låna deras linnedukar vilket kostar 50:-/styck men annars är det gratis. Hade jag fått välja hade jag nog haft festen på typ odd fellow. Men nu såhär i efterhand är jag helnöjd med församlingshemmet. Det kändes fint men ändå avslappnat; som vi ville.

Vad är det som ingår? Tänker mer på reglerna kring alkohol m.m.
    Vi var och tittade där idag och det såg fint ut, så vi funderar på att eventuellt vara där eller i husby rekarne. Den kyrkan är så fin! :)
  • Maria93
    Ellisono skrev 2014-05-29 15:53:24 följande:
    Vad är det som ingår? Tänker mer på reglerna kring alkohol m.m.
    Vi var och tittade där idag och det såg fint ut, så vi funderar på att eventuellt vara där eller i husby rekarne. Den kyrkan är så fin! :)
    Vi köpte vinglas och champagneglas för det fanns inte, resten finns. Man får servera all alkohol utom ''sprit'', det ska vara tyst efter 01.00. Husby rekarnes församlingshem är finare.
  • Ellisono
    Maria93 skrev 2014-05-29 17:50:22 följande:
    Vi köpte vinglas och champagneglas för det fanns inte, resten finns. Man får servera all alkohol utom ''sprit'', det ska vara tyst efter 01.00. Husby rekarnes församlingshem är finare.
    Okej, men det låter ju bra! Hur gjorde ni med maten? :) 
  • Maria93
    Ellisono skrev 2014-06-15 13:00:43 följande:
    Okej, men det låter ju bra! Hur gjorde ni med maten? :) 
    Vi serverade en lite enklare buffé som släktingar hjälpte till att laga..
  • Ellisono

Okej, lät mysigt! 

Är det någon som vet något om lokalen GIpperts i Torshälla? Går det fortfarande att hyra den och vem kontaktar man isåfall? Hittar nämligen ingen information om detta! 

Svar på tråden Bröllopsfest i Eskilstuna/Torshälla.