• .Nadine

Hur lång tid för att gå in skorna behövs?

Det kan ju naturligtvis skilja åt från person till person, men ni med erfarenhet: Hur lång tid behövs egentligen för att gå in bröllopsskorna?

Hur gör man det på bästa sätt skulle jag också gärna vilja veta.

gifter mig i slutet av december...

• Svar på tråden Hur lång tid för att gå in skorna behövs?
  • 29 maj

Ett tips för att gå in skor på bästa möjliga sätt????????????

Kan det vara att gå i dom kanske?

• .Nadine

vad var det där för svar?!!

såg något inlägg för länge sedan om någon som använt blöta strumpor i skorna... tänkte mest på sånt.

• 29 maj

Skojade bara med dig.

Gå i dom i god tid antar jag så vänjer du dig vid dom. Låter inte så skönt att gå med blöta strumpor.

Sorry om du tog illa upp, kunde inte låta bli..

• .Nadine

oki då.
    ser lite kul ut när jag tänker på det.

• 29 maj

Bra att du inte tog illa vid dig. När ska du gifta dig?
    Vad ska du har för skor?

• Fagas fästmö

Bästa sättet ÄR helt enkelt att gå i skorna så att de anpassar sig efter dina fötter och "mjuknar" lite så du inte får skavsår sen. Det är ju så lagom kul att dansa bröllopsvals med blåsor på fötterna..

Lycka till med både skor och bröllop! Ekorren.

• juni

Hej, måste bara få kommentera detta med blöta strumpor i skorna :) När jag var yngre så fick jag precis det rådet av släktingar + ett annat liknade råd som jag faktiskt har testat: Blöt strasor (eller liknande)och tryck in hårt i hela skon! Tanken är att skinnet/tyget ska ge med sig lite (som det annars gör när man gått i ett par skor länge) och inte skava så mycket sen.

Om det funkade? Ja, jag vet inte... Kanske var det mest psykologiskt, men det kändes bättre i alla fall. *skratt* Lycka till!

• Nynnar

Det där med blöta strumpor är faktiskt inte så dumt. Om man tar nylonstrumpor så blir ju inte de plaskblöta. Skorna formar sig snabbare efter dina fötter. Jag brukar göra det med skor som är aningens för små.

Hur lång tid det tar? Tja... det är ju väldigt individuellt... jag har gått i mina skor lite då och då sedan jag köpte dem i september... nu är det bara två veckor kvar!!

• Snuttan aug -04

Tja gå in skor... Det finns inga genvägar. Gå, gå och gå.... Tipset om en blöt strumpa är bra men i ett par tunna skor räcker det med en tunnstrumpa, inga tubsockor Köp bra skavsårsplåster. Scholl har en typ som jag gillar, compeed en annan som jag vet att många gillar men itne jag. Plåstra i tid! Innan blåsorna är trasiga. Och till sist lycka till!!

• HelenaW

Mitt tips är att stå och gå i dem, för det är just vad du kommer göra en hel del utav under din bröllopsdag. Jag vet att det finns skrock mot detta, men jag använda mina när jag skulle på lunch med en kompis, stod dessutom och strök i dem.

• malte

Orkar du inte gå in dem fullt ut och de är lite trånga när bröllopsdagen närmar sig kan du ju alltid lästa ut dem.

• U-Brud

Om du vill gå in dem ordentligt innan föreslår jag att du går UTE i dem (kanske lite kallt nu om du har sandaler ), man går på ett helt annat sätt ute mot inne.

Sen som många här ovan har rekomenderat ett par fuktiga nylonstrumpor ett par kvällar så blir dom nog bra.

• Signatur

OBS!
    Inga blöta strumpor i sidenskor. Då blir det fula fläckar! (Det har jag lärt mig här på BT). Det fungerar tydligen bara i läderskor.

Mitt bästa tips är att först ha dem på sig när man sitter och pysslar med annat (t ex hänger här ) och sedan börja gå omkring i dem.

• Signatur

Jag skulle förövrigt börja gå in dem i början av december i så fall. Man får alltid färre tillfällen på sig att gå in skor än vad man tror.

• emy

Vill påpeka att skorna bruden och brudgummen har på sitt bröllop inte bör gås in utomhus, då det är enda gången folk kanske tittar på sulan på era skor. En sliten grå yta är inte så snyggt... Ha dem på dig hemma, inte när du slaskar med vatten om de är känsliga, men kanske när du plockstädar, stryker, tittar tv eller likn.

Mina är av syntet, så dem kan jag fast gå in när jag skurar golv, fast då finns ju halkrisken

• .Nadine

Jag har sidenskor, så jag kommer förmodligen inte gå in dem med blöta stumpor. det vore ju väldigt synd om det blev fläckar på dem,även om de knappt kommer synas under klänningen...

Tack för alla svar!

• Tokig

Jag vet att detta är en gammal tråd... men jag vill också gärna ta emot tips.

Men jag har satinskor så blöt-strumpa-tricket är inte aktuellt.

Kan det hjälpa med skoinlägg... ni vet såna hårda man sticker i på nätterna?

Svar på tråden Hur lång tid för att gå in skorna behövs?