• Äldre 15 May 13:21
    4231 visningar
    8 svar
    8
    4231

    VARNING FÖR SUITOPIA!

    Jag vill bara AVRÅDA alla som har funderat på att beställa mannens kläder från SUITOPIA att INTE göra det!

    Min blivande var inne på Suitopias butik på Regeringsgatan och fick hjälp av personalen att måttbeställa en kostym. Han sa även att han ville ha en "slimfit" modell. När han lämnade butiken hade han beställt en kostym för 4500 kr och trodde att han skulle få hämt ut en tip top

    Nå, efter 5 veckor får han sin kostym som skickas från Vietnam. 
    En kostym som ser ut att tillhöra medlemmarna i Milli Vanilli under 80 talet. Så jävla stora axelvaddar. Dessutom var byxorna "fladdriga" gubb-byxor och inte Slimfit modell som det skulle. 

    Ingen reklamationsrätt har man på Suitopia heller utan det enda de gör är att erbjuda en sömmerska som fixar till felen. De står för 300 kr av kostnaden och resten betalar man själv. Min sambo var förbi en annan sömmerska för att höra hennes åsikt om kostymen och hon rekommenderade att köpa en ny kostym. Man hade fått göra om hela kostymen, var hennes åsikt. 

    Så min sambo lämnade kostymen på Suitopia utan att få ett enda öre tillbaka. De erbjöd manchett knappar som kompensation som han inte tog emot heller. 

    Nä, riktig jävla skitföretag! Inte går det att ringa till dem heller då de inte har nåt telefonnummer. De är nästintill omöjliga att kontakta.

  • Svar på tråden VARNING FÖR SUITOPIA!
  • Äldre 15 May 13:54
    #1

    men så hemskt! och för så mycket pengar! beklagar verkligen och hoppas att ni hittar den perfekta kostymen!

  • Äldre 15 May 14:58
    #2

    Men vad jätte tråkigt för er. Min blivande köpte frack där och den var otroligt välsydd och vi fick fantastiskt hjälp i butiken och de småjusteringar som behövdes var inga problem för sömmerskan att fixa.

  • Äldre 15 May 21:27
    #3

    Mannen köpte Eneroths kläder på Suitopia och servicen var jättebra. Kläderna satt bra också. Vi valde dock att inte måttbeställa därifrån då tidigare trådar sagt samma saker (fel, försening osv).

  • Äldre 15 May 22:47
    #4

    Min blivande har köpt sin oerhört välsydda,snygga kostym på suitopia. Han har köpt ytterligare en kostym efter det och har varit supernöjd med allt. Tråkigt att det inte gick bra för er, men skulle verkligen inte säga att suitopia är ett skitföretag. Vi har varmt rekommenderat det till vänner och bekanta.

  • Äldre 16 May 15:54
    #5

    Reklamationsrätten begränsas inte oavsett vad Suitopia säger!

    De har rätt att (kostnadsfritt) ändra kostymen två gånger. Är du fortfarande inte nöjd kan du kräva pengarna tillbaka.

    Oavsett vilka interna regler de har så kan de inte skriva sig fria från konsumentköplagen.

  • Alylly­ra
    Äldre 16 May 16:48
    #6

    Oj, vad tråkigt för er!
    Hoppas ni hittar en annan kostym som ni blir nöjda med. Och som Lenblo säger, kolla med konsumentupplysningen vad som gäller.

    Vi beställde min mans kostym från Suitopia och blev jättenöjda faktiskt. Den var nån cm kort i ärmarna, men det var det enda problemet. Trist att de håller så ojämn kvalitet på varorna!

  • Äldre 17 May 06:33
    #7
    Lenblo skrev 2014-05-16 15:54:20 följande:

    Reklamationsrätten begränsas inte oavsett vad Suitopia säger!

    De har rätt att (kostnadsfritt) ändra kostymen två gånger. Är du fortfarande inte nöjd kan du kräva pengarna tillbaka.

    Oavsett vilka interna regler de har så kan de inte skriva sig fria från konsumentköplagen.


    Måste kolla upp detta. De själva säger att de står för 500 kr av ändring av kavaj och 300kr av byxorna. Men det räcker ju ingenstans då hela kostymen måste sys om. Nä verkligen trist var det att få hem den. Nåja, kul att alla andra varit nöjda!
  • Äldre 17 May 19:35
    #8

    Man kan ju dra det till ARN om de inte ger med sig. Tyvärr finns det företag som inte följer ARN:s utslag eftersom det bara är rådgivande.

    Det som funkat bäst för oss när företag krånglar är att hota med att ta dem till tingsrätten direkt. Vid småmål som det här så står var och en för sina egna advokatkostnader (om man har några) så ni riskerar ingenting, och det kan ni säga till dem. ;)

Svar på tråden VARNING FÖR SUITOPIA!