• ErnieBernie

    Vigsel i New York - ta med barnen?

    Jag och min sambo funderar på att åka till New York och gifta oss i Svenska kyrkan nästa år. Våra tjejer kommer då vara 4 och 8 år, stora frågan är om de ska med på resan eller inte. Vi kommer inte ha med någon annan utan det är bara vi. Det som oroar mig är vigseldagen med förberedelser samt vigseln och fotograferingen. Vill inte behöva bryta vigsel eller fotografering för att se till att barnen sitter där de ska eller jaga runt efter dom. Jag vet att den äldsta dottern vill vara med när vi gifter oss och det skulle vi såklart också vilja! Har tyvärr ingen kompis eller släkting som kan följa med....

    Hur har ni andra gjort som rest iväg? Några bra tips?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vigsel i New York - ta med barnen?
  • Marione

    Personligen hade jag tagit med mig barnen. Mina barn skulle ha blivit otroligt besvikna om de inte hade fått varit med.

    Kan ni inte höra med hotellet som ni tänkt boka om man kan hyra en barnflicka/barnpassning över dagen. Det borde inte vara omöjligt.

  • ErnieBernie

    Det är precis så vi känner - vill absolut inte att barnen ska bli besvikna, känna sig åtsidosatta. Men det är en stor dag så det gäller att få till det så alla blir nöjda.

    Tack för tipset om barnpassning! Jag ska kolla runt lite och se om det finns.

Svar på tråden Vigsel i New York - ta med barnen?