• AkJ
    Äldre 7 May 13:33
    3401 visningar
    8 svar
    8
    3401

    Hjälp mig bestämma!

    Jag har svårt att bestämma mig för brudbukett! Kan ni hjälpa mig? :)

    Min absoluta favoritblomma är egentligen ett ogräs - rallarrosen (bild: korta.nu/qu7rz). Den är väldigt personlig för mig, och både min och min mormors favorit. Ända sedan jag var liten har jag velat ha rallarrosor i min brudbukett. 

    Men när vi började planera bröllopet fastnade jag för strama vita kallor. (Typ den här men utan pärlor korta.nu/pmkrs). Det känndes perfekt. 

    Och så dog min mormor. Hon var oerhört viktig för mig, och plötsligt ville jag ha rallarrosen igen. Men vi gifter oss i november så rallarrosor kommer inte finnas tillgängliga. Då föll valet på lövkojor, som är åt samma håll (bild: korta.nu/d5ilw). 

    Och nu vet jag ingenting längre. Lövkojor för att de är typ rallarrosor, eller kallor? Jag förstår att ni kanske inte kan bestämma åt mig :), men kanske ge lite åsikter och tankar?


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Svar på tråden Hjälp mig bestämma!
  • Plätti­s
    Äldre 7 May 13:49
    #1

    Min mormor är den viktigaste personen i mitt liv, så om jag och hon hade haft samma favoritblomma hade det inte varit någon tvekan om saken. 

    Det är två väldigt olika typer av blommor, vilket kommer att påverka hur man uppfattar klänningen också. Är det en stram klänning så kan det passa superbra med kallor, eller så blir den mjukare om du har lövkojor. 

    Ett alternativ är att ha en bukett med lövkojor stående på bordet så att din mormor får vara med på ett hörn.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 7 May 13:53
    #2

    Jag hade valt lövkojor, tycker om alla former av personliga toucher på bröllop, detaljer som betyder någonting. Dessutom är de ju lite ovanliga som brudbukett. Men som Plättis säger beror det ju lite på klänning osv också. 

  • Alylly­ra
    Äldre 7 May 15:57
    #3

    Jag skulle säga lövkojor! Tycker de är jättevackra och ger dessutom en färgklick som kallorna inte gör. Men jag älskar också rallarosor så jag är lite partisk

    Jag fick inte de blommorna som var emotionellt viktiga för mig i min brudbukett, och det resulterade i att jag inte alls var nöjd med min bukett och ångrar att jag hade en överhuvudtaget. Så försök tänka på vad du kommer vara mest nöjd med så att du inte gör samma misstag.

  • AkJ
    Äldre 7 May 16:12
    #4

    Åh, vad ni är bra, tack! Så skönt att bolla lite tankar med någon. Sambon är minst lika involverad i bröllopet som jag, men när det kommer till saker som rör min mormor säger han bara att han inte vill ha en åsikt. Ska nog prata lite med sömmerskan också, men klart är i alla fall att rallarrosor (ja, ok, lövkojor) ska vara med på något sätt. 


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 7 May 16:19
    #5

    Röstar också för lövkojor, ovanligt och personligt!

  • Äldre 8 May 08:03
    #6

    Hej :)

    Vill inte på något sätt förstöra din glädje men då jag jobbar som florist så vill jag bara informera dig om en sak . Lövkojan är en sommarblomma och finns i butik maj- juli. Så den kommer tyvärr inte att finnas tillgänglig i november. Kanske kan riddarsporre eller prärieklocka vara något liknande ?:)

  • AkJ
    Äldre 8 May 13:21
    #7
    Sara1991 skrev 2014-05-08 08:03:01 följande:

    Hej :)

    Vill inte på något sätt förstöra din glädje men då jag jobbar som florist så vill jag bara informera dig om en sak . Lövkojan är en sommarblomma och finns i butik maj- juli. Så den kommer tyvärr inte att finnas tillgänglig i november. Kanske kan riddarsporre eller prärieklocka vara något liknande ?:)


    Hej!

    Tack för svar, men jag har pratat med min lokala blomsterbutik och de sa att de kunde ta hem lövkojor om de bara fick två veckors förvarning, även i november?
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 15 May 15:31
    #8

    Varför välja? Blanda! Hedra mormor och få det du fastnat för på samma gång. :) 

    Annars kan du ha en sort i buketten och en annan som dekor på borden?

Svar på tråden Hjälp mig bestämma!