• Äldre 3 May 07:46
    2290 visningar
    5 svar
    5
    2290

    Gravid när

    Vet att det är högst individuellt egentligen. Men skulle gär vilja vet lite om hur länge Cerazette sitter i kroppen. Slutade förra veckan ganska precis. Så när vi kan förvänta oss att jag kan bli gravid.

  • Svar på tråden Gravid när
  • Äldre 3 May 08:53
    #1

    oj.. det är som du säger helt individuellt. men en fingervisning brukar vara att man ska ha fått en "normal" mens, alltså en mest efter att man slutat med pillren. 

  • Äldre 3 May 08:57
    #2

    Jo. Så är et ju. Och då får jag nog vänta ett tag.Hoppas att det inte bara tar allt för lång tid. Men tålamod är en dyggd.

  • Äldre 3 May 10:16
    #3

    Jag var precis och fyllde på mitt recept på cerazette och då frågade jag barmorskan om just detta. Hon sa att man kan börja försöka få barn direkt. Hon menade på att det är ju många som blir gravida bara av att ha missat ett piller.

    När jag själv slutade med dem för ca ett år sedan, av andra orsaker än att bli gravid, så kom min mens ganska precis en månad efter jag slutade med dem.

  • Anonym (försö­ker)
    Äldre 3 May 10:35
    #4

    ägglossningen kan väl komma igång ganska direkt när man slutar och för vissa tar det upp till ett år innan kroppen kommit i balans. Själv har jag inte ens ätit p-piller eller något annat med hormoner i men vi blir ändå inte gravida. Utredning nästa. Dvs var beredd på att det inte går direkt bara för att mensen kommer igång. Jag önskar att någon kunde berättat för mig när vi började försöka att det kan ta tid, om det ens går.

  • Äldre 3 May 11:09
    #5

    Nu äter jag Neovletta, inte Cerazette, men den info jag har fått är att man får räkna med iaf 3 månader innan kroppen har ställt om sig till normalt, men som ni säger finns det ju de som bara missar ett piller och blir gravida direkt också.


    Jag kommer sluta med mina piller ca 3 månader innan bröllopet (vill ha barn snarast, men inte vara gravid på bröllopsdagen :p) Men om jag vore i er situation är det ju bara att köra på, antingen funkar det med en gång, eller så tar det lite tid.

    Lycka till!

Svar på tråden Gravid när