• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken årstid vill du eller har du gift dig?
  • snowstars

    Jag ville gifta mig på vintern med en massa snö och chansen att ha facklor tända utanför kyrkan.. Massa levande ljus inomhus. Men det ville inte min sambo. Han ville istället gifta sig på sommaren för "det ska man". Men jag är inte så förtjust i kvävande värme så jag sa nej. 

    Istället blir det på hösten, i september. Passar bra eftersom vi firar vår årsdag då också. Känns perfekt på alla vis, faktiskt. 

  • Alyllyra

    Vi gifte oss i mitten på september. Egentligen fick vi nog den sista fina sommardagen (det började "höstregna" dagen efter) men i mitt huvud var det definitivt höst :)

  • Trattkantarellen

    Vi gifter oss på pingstafton nästa år, den 23/5 :)
    Jag tror det blir alldeles lagom, grönt och fint, mkt sol men inte lika varmt som mitt i sommaren.

  • Principisessan

    Vi gifte oss 6 april. Min man ville gärna gofta sig på våren och jag hade inget särskilt önskemål då alla årstider är fina på sitt sätt.

    Vi fick en riktigt varm vårdag, solig, alla träd och grenar hade börjat få små blad. Ja en typiskt vårdag helt enkelt, om än aningen blåsig. :)

  • mamp

    Jag hade egentligen velat ha ett vinterbröllop men lokalen vi ville ha var under renovering då så det blir nu i maj istället. Tur är väl det för datumet vi hade tänkt oss från början ösregnade det på tvären och all snö var borta, inte precis det jag tänkte mig på ett vinterbröllop. ;)

  • Caisa

    Fööörsommaren! Min absoluta favorittid på året! Nu är ju våren väldigt tidig i år, typiskt, men början av juni är iallafall den bästa tiden jag vet och jag har så många minnen från just de dagarna med strålande sol. Får hoppas att det blir så även i år! :)


    7 juni 2014
  • Maria466
    Maria466 skrev 2014-04-14 17:59:05 följande:

    På mammas födelsedag gifter vi oss. Pingstafton 7juni


    Kanske ska tillägga att anledningen att vi valde mammas födelsedag är att hon inte finns med oss i livet längre., Annars hade nog blivit ett  midsommarbröllop. 
  • elinochmagnus

    14 juni, så försommar åtminstone här i norr. Enda nackdelen är att kommunen (efter vi bokat datum) beslutade att flytta skolavslutningen till den 13.e så det kommer att bli lite stressigt att hinna med att följa barnen dit också.

Svar på tråden Vilken årstid vill du eller har du gift dig?