• mollyt

    Sweet Rock - erfarenheter?

    Jag har fastnat lite för guldsmeden Sweet Rock, som finns som butik i Stockholm men annars har webbutik: sweetrocks.se/
    Jag tycker att de verkar väldigt trevliga och har många fina ringar och bra priser på sin hemsida!
    Är det någon annan i Stockholm som varit och handlat av dem i butiken eller finns det någon som köpt era ringar via deras hemsida?

    Jag tycker att de känns trevligt med en BUTIK att gå till och få prova ringar - inte bara titta på vackra bilder och försöka föreställa mig hur de skulle passa på mig. Ni förstår säkert hur jag mernar! Även om inspiration från hemsidor kan vara helt fantastiskt så har jag svårt att "se ringen framför mig" även om jag tycker att den är vacker på bild...


    Tacksam för alla tips! 

  • Svar på tråden Sweet Rock - erfarenheter?
  • Enilea

    Jag har ingen erfarenhet av att ha handlat hos dem, däremot har jag mejlat med Anders ett par vändor samt haft provringar hemma. Ringarna jag fick hem var jätefina! Dock blev jag lite skeptisk när hn höjde priserna med flera tusen från det att jag börjat titta på ringar till proverna kom hem.
    Har inte köpt ring än och funderar fortfarande på att handla hos honom.

  • Lenblo

    Jag har inga erfarenheter av Sweet Rocks men jag tittade runt lite på deras hemsida.
    De verkar oseriösa med att de rekommenderar att man investerar i diamanter. Inkluderat att man betalar moms på 25%, säljarens omkostnader, att den man säljer tillbaka till också vill göra vinst och att diamanten ska vara återsäljbar med ytterligare en omgång moms, så får man i bästa fall 25 % ut av anskaffningsvärdet. Lite mer kan man förhoppningsvis få på ställen som Ebay, men där köps diamanter för att man vill göra ett fynd - inte "betala vad den är värd".
    Sedan utlovas 25 % avkastning på bara ett år! Så mycket vinst kan man bara hoppas på i extremt osäkra investeringar, och absolut inte från några diamanter.

    Ovanstående behöver inte betyda att man inte får vackra ringar från dem, men jag skulle vara rätt försiktig när de visat sig vara opålitliga i andra avseenden.

Svar på tråden Sweet Rock - erfarenheter?