• Äldre 12 Apr 14:55
    5193 visningar
    5 svar
    5
    5193

    Överraskningsbröllop i trädgården - tips?

    Hej!

    Vi ska bjuda in till 25-årsfest och överraska med trädgårdsbröllop!
    Nu hoppas vi att långväga bjuda nappar på inbjudan.

    Har ni tips på hur vi ska kunna hålla det hemligt fram till vigseln som är en timme efter gästernas ankomsttid? Hade varit så roligt!
    Funderar på att låta tärnan välkomna, tipsrunda och att "vi fixar maten som strular". Sen är det lekar och då placerar hon gästerna på vigselplatsen.
    Känns svårt att få allt att klaffa, fler tips?

    Vad tusan kan man ha för härlig ingångsmusik?
    Gärna nåt modernt.. Vi ska ha håkan & winnerbäck under själva vigseln.

    Vet ni var man kan köpa vattentäta billiga "segel" att hänga över vigElplatsen ifall det regnar?
    Till middagen har vi partytält.

    Övriga tips & ideer mottages tacksamt :)

  • Svar på tråden Överraskningsbröllop i trädgården - tips?
  • Äldre 23 Apr 06:25
    #1

    Vad spännande!

    Kommer du att ha en brudklänning? För isf kanske du kan köpa en maxikjol att dra över klänningen så så du maskerar dig en aning ;p

  • Äldre 15 Jun 01:02
    #2

    Japp det ska jag :)

    Vi kommer att vara borta fram till vigsel så dom lär väl börja ana.

    Ingångs och utgångsmusik är så svårt!!! Vill ha något vi gillar (inte någon klassisk) och som är lite härligt trädgårdssvängig... Har ni några förslag?

  • Äldre 15 Jun 09:33
    #3
    linnean skrev 2014-06-15 01:02:15 följande:

    Japp det ska jag :)

    Vi kommer att vara borta fram till vigsel så dom lär väl börja ana.

    Ingångs och utgångsmusik är så svårt!!! Vill ha något vi gillar (inte någon klassisk) och som är lite härligt trädgårdssvängig... Har ni några förslag?


    Jag är väldigt sugen på att gå in till Blackbird eller Here Comes the Sun av Beatles under våran simpla utomhus vigsel. Om man skulle ha någon som spelar gitarr tycker jag att Blackbird är guld värd!
  • Plätti­s
    Äldre 15 Jun 20:56
    #4

    Problemet med ett överraskningsbröllop då alla tror det är en fest är att man drar med sig en kompis, kommer lite senare eftersom det "bara" är en fest. Annars tror jag er plan verkar bra, att ha något som distraherar medan ni gör er klara. Och eventuellt gnäll som kan uppstå lär glömmas bort snabbare än attan när musiken börjar och ni kommer gående :)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • AnnaRa­nk
    Äldre 15 Jun 21:09
    #5
    linnean skrev 2014-06-15 01:02:15 följande:

    Japp det ska jag :)

    Vi kommer att vara borta fram till vigsel så dom lär väl börja ana.

    Ingångs och utgångsmusik är så svårt!!! Vill ha något vi gillar (inte någon klassisk) och som är lite härligt trädgårdssvängig... Har ni några förslag?


    Vi ska ha Concerning hobbits eftersom vi inte heller är så klassiska av oss. Tycker den är så härlig! :)
Svar på tråden Överraskningsbröllop i trädgården - tips?