• Äldre 10 Apr 14:22
    22312 visningar
    5 svar
    5
    22312

    Hur ofta skall man sola solarium för att få en fin färg?

    Jag gifter mig om lite mindre än 2 månader och vill gärna vara lite brun. Har solat 2 ggr på solarium de senaste 3 veckorna, men jag är lika blek som innan. Hur många ggr krävs det för att man skall få fin färg som syns? Hur länge håller det? Jag är rödlätt, fräknar och bränner mig lätt på somrarna. De 2 ggr som jag solat nu har jag solat 25 min med ansiktsförstärkning och direkt efteråt har huden stramat och vart lite röd, men dagen efter är jag likblek igen :( 

  • Svar på tråden Hur ofta skall man sola solarium för att få en fin färg?
  • sweetj­onna
    Äldre 10 Apr 14:39
    #1

    hej

    samma här, gifter mig i juni..
    Jag har redan börjat sola lite smått faktiskt..
    Beror lite på hur lätt du får färg?
    Men en fem gånger innan kanske? Så en gång i veckan typ.
    Jag hade nog tänkt göra så :)

  • Äldre 10 Apr 15:16
    #2

    Det beror på vad du har för typ av pigment.


    Jag blir inte ens brun med brun utan sol ;) 
    Vi hade tillgång till solarium där vi bodde förut, och efter typ 6 ggr (2 ggr i veckan) så kunde man bara se skillnad på min brunfärg om man flyttade på troskanten och jämförde :P

    Medan min bror blir chokladbrun efter 1 gång.

    Så risken finns att om du har pigment som är mer likt mitt (vilket det låter som) så kommer du inte att bli särskilt brun av solariet, det enda du gör i så fall är att öka risken för hudcancer om du försöker pressa längre eller oftare för att absolut få den där färgen du jagar.

    Jag insåg att jag nog skulle se rätt skum ut om jag var brun på bröllopet eftersom jag aldrig är det annars - och hoppade över både brun utan sol och solariet då och satsade på den där "porslinshy"-effekten som är så snyggt på oss rödhåriga istället;)


    Jag såg på bilderna efteråt att min makeupartist nog råkade ha på lite för mycket rouge :P


    Men det var mest hudtonen jag tänkte visa så bortse från det :P


     

  • sweetj­onna
    Äldre 10 Apr 15:36
    #3

    Min ena syster har "porslinshy" superfint!


    Chicita skrev 2014-04-10 15:16:41 följande:

    Det beror på vad du har för typ av pigment.


    Jag blir inte ens brun med brun utan sol ;) 
    Vi hade tillgång till solarium där vi bodde förut, och efter typ 6 ggr (2 ggr i veckan) så kunde man bara se skillnad på min brunfärg om man flyttade på troskanten och jämförde :P

    Medan min bror blir chokladbrun efter 1 gång.

    Så risken finns att om du har pigment som är mer likt mitt (vilket det låter som) så kommer du inte att bli särskilt brun av solariet, det enda du gör i så fall är att öka risken för hudcancer om du försöker pressa längre eller oftare för att absolut få den där färgen du jagar.

    Jag insåg att jag nog skulle se rätt skum ut om jag var brun på bröllopet eftersom jag aldrig är det annars - och hoppade över både brun utan sol och solariet då och satsade på den där "porslinshy"-effekten som är så snyggt på oss rödhåriga istället;)


    Jag såg på bilderna efteråt att min makeupartist nog råkade ha på lite för mycket rouge :P


    Men det var mest hudtonen jag tänkte visa så bortse från det :P


     


    Min ena syster har "porslinshy" - superfint!
  • Äldre 10 Apr 17:06
    #4

    Håller med Chicita för din del. Själv blir jag en pepparkaka efter resor och av solarium får jag färg rätt snabbt :) Så jag tror att du ska vara mer naturlig med tanke på din förklaring om dig själv och inte konstla för då kommer reaktionen från gäster vara :"vad har hon gjort?"

  • Äldre 14 Apr 09:42
    #5

    Har solat 4 ggr nu och nu börjar man väl se en liiiiten nyansskillnad kanske ;) Tänkte att jag skulle sola 2 ggr/ vecka nu första månaden och sedan när det är 2 veckor kvar köra en gång per vecka. 

    Vet någon om sånna där Solarin tabletter funkar (antar att det är kottillskott med betakaroten). 

Svar på tråden Hur ofta skall man sola solarium för att få en fin färg?