• LinaNordstrom

    Vilket smink är bäst?

    Jag ska göra min egen sminkning på bröllopsdagen men jag behöver verkligen uppdatera min sminkväska. Så nu vill jag ha era tips på make up.

    Helst skulle jag vilja ha ögonskuggor i ett "set" eftersom dom då matchar med varandra redan. IsaDora brukar ha fina men tycker att det är så lite pigment i dom att det knappt syns. Har tänkt mig att det ska vara en klassisk brudmake i färgen. Så kom med era bästa tips, gärna sånt man kan beställa på nätet!

  • Svar på tråden Vilket smink är bäst?
  • LinaNordstrom
    PimPim83 skrev 2014-04-27 09:33:32 följande:

    Tikies smink alla gånger! Prisvärt och otroligt lätt att applicera. Sedan jag upptäckte det har jag inte använt något annat. www.tikei.se. Veckorevyns skönhetsbloggare Helen har gjort ett bra inlägg med en video om mineralsmink och om just Tikei här: blogg.veckorevyn.com/hiilen/2014/04/25/vinnare-av-tikei-mineralpuder/


    Jag har smink från Tikei och det är jättebra, men jag ser väldigt vit ut av deras foundation på foton tagna med blixt.
  • snowstars

    Jag är verkligen ingen sminkexpert men jag använder Maria Åkerbergs smink och är jättenöjd. Eftersom du frågade om Maria Å, tänkte jag. Har ett puder, mascara, kajalpenna och ögonskuggor. Det är MYCKET pigment i ögonskuggorna så de håller länge. 

    Ska köpa en foundation därifrån till bröllopet har jag tänkt, och någon ögonskugga som inte är knallila :P  

  • LinaNordstrom
    snowstars skrev 2014-04-27 10:47:40 följande:

    Jag är verkligen ingen sminkexpert men jag använder Maria Åkerbergs smink och är jättenöjd. Eftersom du frågade om Maria Å, tänkte jag. Har ett puder, mascara, kajalpenna och ögonskuggor. Det är MYCKET pigment i ögonskuggorna så de håller länge. 

    Ska köpa en foundation därifrån till bröllopet har jag tänkt, och någon ögonskugga som inte är knallila :P  


    Jag kommer ha foundation, puder och läppstift från Maria Åkberg, är väldigt förtjust i produkter med naturliga ingredienser Ögonskugga har jag inte valt ännu, har köpt några olika från andra märken, hittade ingen som jag gillade direkt av Maria Å produkter..
  • snowstars
    LinaNordstrom skrev 2014-04-27 10:54:37 följande:
    Jag kommer ha foundation, puder och läppstift från Maria Åkberg, är väldigt förtjust i produkter med naturliga ingredienser Ögonskugga har jag inte valt ännu, har köpt några olika från andra märken, hittade ingen som jag gillade direkt av Maria Å produkter..
    Nej, jag har inte kikat så noga på mer "bröllopiga" nyanser. Tänkte intervjua min sambos syster innan jag beställer. Hon är utbildad MUA och jag tänkte väl att hon skulle få sminka mig (inte för att jag har frågat henne än men..). Jag vet nämligen inte alls vad jag vill ha.. 
  • Vichy
    LinaNordstrom skrev 2014-04-26 22:52:55 följande:
    Vilken är bäst av dom två? Dom var himla fina båda men ska man köpa Naked eller Naked 2? Naked 2 är mer matta färger eller?
    Vill du enbart ha matta färger så skulle jag rekomendera NAKED basics! Billigare, mindre och inehåller allt man behöver.. 

    Skillnaden är mest att NAKED innehåller både varma och kalla färger (lite fler åt det varma hållet) så den passar de flesta hudtyper! Färgerna virgin, sin, naked och buck är jättefina ihop! 
    Och NAKED 2 innehåller fler kalla färger som pasar mej som är blond och ljus väldigt fint! 

    Båda innehåller skimmer och matta färger och är ganska lika! Jag älskar dock Verve och Pistol från NAKED 2..
    Det är helt enkelt i valet och kvalet! Båda är lika bra bara lite olika färger!
  • Anonym (retard)

    nu kanske jag är korkad, men vad innebär en brudmake? 
    Är det några särskilda nyanser som gäller då eller kan brudmake bara vara  en vanlig festmake? 

    Jag vet att det inte finns några måsten, men jag vill veta skillnaden på brudmake och annan make....

  • iSusanna
    Anonym (retard) skrev 2014-04-28 19:34:16 följande:

    nu kanske jag är korkad, men vad innebär en brudmake? 
    Är det några särskilda nyanser som gäller då eller kan brudmake bara vara  en vanlig festmake? 

    Jag vet att det inte finns några måsten, men jag vill veta skillnaden på brudmake och annan make....


    En brudmake behöver hålla en hel dag och kräver mer av makupartisten. Ansikte, ögon och eventuellt läppar ska primas, t ex. Basen görs med mer omsorg. 

    Brudmakeupen innehåller fler steg än en "vanlig" festmake som oftast innebär en snabbare bas och sedan fokus på sotade ögon eller starka läppar... 
  • LinaNordstrom
    Vichy skrev 2014-04-28 14:24:12 följande:
    Vill du enbart ha matta färger så skulle jag rekomendera NAKED basics! Billigare, mindre och inehåller allt man behöver.. 

    Skillnaden är mest att NAKED innehåller både varma och kalla färger (lite fler åt det varma hållet) så den passar de flesta hudtyper! Färgerna virgin, sin, naked och buck är jättefina ihop! 
    Och NAKED 2 innehåller fler kalla färger som pasar mej som är blond och ljus väldigt fint! 

    Båda innehåller skimmer och matta färger och är ganska lika! Jag älskar dock Verve och Pistol från NAKED 2..
    Det är helt enkelt i valet och kvalet! Båda är lika bra bara lite olika färger!
    Jag beställde hem Naked nu, lite dyr var den ju men jag ser det som en investering Behöve ju förnya mig mkt av mitt smink är gammalt och trist.
  • Vichy
    LinaNordstrom skrev 2014-04-28 20:10:25 följande:
    Jag beställde hem Naked nu, lite dyr var den ju men jag ser det som en investering Behöve ju förnya mig mkt av mitt smink är gammalt och trist.

    Den är definitivt värt det! Använder mina dagligen.. Fast jag har investerat i alla vid det här laget ;)


    Men 1an är som sagt en jättebra blandning och superfina! :)

  • LinaNordstrom
    Vichy skrev 2014-04-15 12:08:45 följande:

    När det gäller ögonskuggor så är Urban Decays NAKED och NAKED 2 mina favoriter! De sitter som berget ihop med deras Eye primer potion!

    Man ska alltid grunda med en ögonskuggsprimer! Too face primer är också bra! (Finns på kicks hemsida bland annat)


    Tack för tipset om denna palett den är ju helt underbar! Testade den idag och det var jättelätt att få den att bli snygg och färgerna matchade varandra så fint. Sen ramla det knappt ner nåt skräp under ögat heller!
  • Vichy
    LinaNordstrom skrev 2014-05-12 18:32:58 följande:
    Tack för tipset om denna palett den är ju helt underbar! Testade den idag och det var jättelätt att få den att bli snygg och färgerna matchade varandra så fint. Sen ramla det knappt ner nåt skräp under ögat heller!
    Använder man primer och slår av borsten lite lätt och pressar på skuggan med borsten så undviker man nästan "fall-out" helt och hållet!

    Men visst är den! Finns massa tips online om her man kan matcha färgerna med varann med för att få massa olika varianter!
  • Tokbubbla
    LinaNordstrom skrev 2014-05-12 18:32:58 följande:
    Tack för tipset om denna palett den är ju helt underbar! Testade den idag och det var jättelätt att få den att bli snygg och färgerna matchade varandra så fint. Sen ramla det knappt ner nåt skräp under ögat heller!
    Vart beställde du ifrån? Googlat som en tok men allt är slutsålt verkar det som. Vill helst inte ha från usa då tillkommer väl tull?
  • LinaNordstrom
    Tokbubbla skrev 2014-05-14 20:49:27 följande:
    Vart beställde du ifrån? Googlat som en tok men allt är slutsålt verkar det som. Vill helst inte ha från usa då tillkommer väl tull?
    Jag köpte från www.beautybay.com 
  • Skönhets Emma

    Kan tipsa om skönhetspodden Snygg-helt enkelt/iTunes som i det senaste avsnittet "Bröllopsbonanza" ger massor med proffstips på hår, hud och makeup inför bröllopsdagen! Dessutom kan man vinna OPI-kit som passar finfint till brudlooken.
    Grattis till er alla brides to be, ha en superfin bröllopsdag!
    /Emma

Svar på tråden Vilket smink är bäst?