• Äldre 5 Apr 01:20
    6874 visningar
    4 svar
    4
    6874

    Jacka/bolero/kofta till sommarbröllop?

    Måste rådfråga med er. Behöver man köpa en jacka eller bolero till ett sommarbröllop? Jag kommer att bära en axelbandslösklänning och har ingen aning om man kommer att bli frusen ifall det är dåligt väder eller framåt kvällen. Vi kommer att ha vår fest inomhus men det finns en anslutande veranda med utsikt över vattnet och blir det fint väder kommer säkert gästerna att vilja vara där. Frågan är bara vad man isf ska ha för slags jacka? Funderade först på en pälsbolero men det kanske ser konstigt ut mitt i sommaren? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Jacka/bolero/kofta till sommarbröllop?
  • ESW
    Äldre 5 Apr 08:54
    #1

    Jag köpte en söt benvit stickad kofta på MQ i helgen att ha när det blir kallt på kvällen. Tycker det är snyggare än jacka.

  • Äldre 5 Apr 22:33
    #2

    Jag har beställt en löst stickad trekantssjal att ha över axlarna om man är på verandan. Min mammas bekant stickar den åt mig. Googla på bilder "vit stickad sjal bröllop" tex så ser du. Bra alternativ! Jag har liten ärm på klänningen då bolero är uteslutet. Päls känns knäppt mitt i sommaren. Lång tunn sjal känns fel, den värmer ju inget. Kofta känns för mig "vardag". Hoppas du hittar något bra!

  • Äldre 6 Apr 13:23
    #3

    ESW: är det denna? m.mq.se/article/carla_cardigan

    tyckte den var väldigt söt.

  • ESW
    Äldre 6 Apr 13:54
    #4

    Ja! Det är precis den :) Den har trekvart ärm som gör att den ser lite mer festlig ut tycker jag. Sen är den precis lagom varm för en sommarkväll. Den fanns också i rosa såg jag.

Svar på tråden Jacka/bolero/kofta till sommarbröllop?