• Äldre 4 Apr 10:41
    5983 visningar
    6 svar
    6
    5983

    Hållbara lockar

    Jag ska göra mitt eget hår till bröllopet och har bestämt mig för en utsläppt frisyr och locka med locktång. Problemet är hur jag ska få lockarna att hålla under hela dagen och kvällen. Jag vor väldigt tacksamför tips på bra produkter som fungerar!

  • Svar på tråden Hållbara lockar
  • Plätti­s
    Äldre 4 Apr 11:00
    #1

    Jag kan varmt rekommendera Scandinavian Formulas lockgel! Applicera i vått till fuktigt hår, locka med locktång och sedan sitter lockarna (utan att bli jobbigt stenhårda). En bra hårsprej på det så är kvällen räddad
    Finns att köpa lite överallt, jag har sett den på Åhlens och Maxi bland annat. 

    www.lyko.se/scandinavian-formula/scandinavian-formula-lock-gel-150ml 

  • Äldre 4 Apr 12:14
    #2

    Kan man har den dagen innan? (eftersom den ska i vått hår) Jag har hört att man ska tvätta och platta håret dagen innan för bästa reslutat
    .

  • Äldre 4 Apr 12:42
    #3

    När jag vill locka mitt hår, använder jag inga hårvårdprodukter och sen bara babyliss curl secret. Lockarna håller väldigt bra. Även efter man sovit. Måste skölja håret för att lockarna ska försvinna. 

    Förstår att du vill ha hållbara lockar till brölloppet, men detta var bara ett tips.

     


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Plätti­s
    Äldre 4 Apr 13:04
    #4
    Sofie02 skrev 2014-04-04 12:14:32 följande:

    Kan man har den dagen innan? (eftersom den ska i vått hår) Jag har hört att man ska tvätta och platta håret dagen innan för bästa reslutat.


    Nej, dagen efter brukar det inte vara mycket kvar av lockarna när jag använt den. Men man kan fukta håret med lite vatten på händerna och sedan krama in den i lockarna. 

    Anledningen till varför de säger att man ska tvätta håret dagen innan är att balsamet kan göra håret glatt och halkigt och därför gör att uppsättningen får svårare att hållas på plats. Platta håret vet jag däremot inte om det är nödvändigt. 

    När jag ska få mitt hår att vara lockigt (och hålla sig så) tvättar jag håret som vanligt, sedan har jag i hårolja (Moroccan Oil för lockigt eller vanligt hår) och sedan Scandinavian Formulas lockgel. Sedan lägger jag en handduk på en platt yta (sängen till exempel) och sänker huvudet mot handduken, paketerar ihop det medan jag fortfarande har huvudet neråt så att lockarna ligger ovanpå huvudet medan handduken trycker ihop dem. Alltså inte snurra ihop till en turban som gör att håret sträcks ut, utan man viker ett litet paket ovanpå huvudet.
    Sedan förbättrar jag det med locktång och hårspray om jag känner att jag behöver, men eftersom jag har självfall och hår som spretar åt alla håll oftast så lämnar jag det där  
  • ESW
    Äldre 4 Apr 20:14
    #5

    Ett tips ar ocksa att inte kamma ut lockarna innan de svalnat

  • Äldre 6 Apr 11:37
    #6
    20110519 skrev 2014-04-04 12:42:14 följande:

    När jag vill locka mitt hår, använder jag inga hårvårdprodukter och sen bara babyliss curl secret. Lockarna håller väldigt bra. Även efter man sovit. Måste skölja håret för att lockarna ska försvinna. 

    Förstår att du vill ha hållbara lockar till brölloppet, men detta var bara ett tips.

     


    Håller helt & hållet med! Jag ska också locka till bröllopet & jag chansade på att beställa hem Curl Secret & det var faktiskt det bästa jag gjort! Mina lockar höll ända tills att jag duschade nästa gång helt utan hårprodukter.

    Sen är det såklart olika beroende på hårkvalitét men har testat på svärmor & en av mina tärnor med. Höll bra på dem med.

    Tillägger att jag aldrig får lockarna att hålla med "vanlig" locktång trots stylingprodukter...

    Lycka till! 
Svar på tråden Hållbara lockar