• RosaBlomma

    Hur lång låt vig vigsel?

    Vi ska vigas nu på lördag borgerligt och jag håller på att klippa/förkorta de två låtarna vi ska ha. Den ena är klippt och klar, men den andra låten (den som vi ska ha precis när vi har kommit in) kan jag inte korta ner utan att det blir konstigt. 

    Så frågan är hur lång låt man högst kan/borde ha vid en borgerlig vigselceremoni där man får 20 minuter på sig totalt? 

    Hur har ni andra gjort? 

  • Svar på tråden Hur lång låt vig vigsel?
  • MrsErrkan

    Varför får ni bara ha 20 minuter om man får fråga? :)
    Vi har borgerlig men om vi tar bort in- och utgångsmusiken så har vi två låtar på ca 3-4 minuter vardera. 
    Men en "vanlig" låt snittar väl ca 3 minuter tror jag och det känns väl som en rimelig tid per låt. 

  • lilla flodhäst

    Hej!
    Vår borgerliga vigselceremoni blev ca 20 min, vi hade 2 låtar förutom ingångsmusik och utgångsmusik. Vi kortade inte ner dem alls, jag gissar att de nog var på 3-4 min var.  Vi hade iofs ingen tidsgräns, men det kändes lagom långt som det var. Vi hade även 2 dikter, egna löften och vigseltal för resten av tiden. 
    Lycka till!
     

  • RosaBlomma

    Mrs Errkan:De har så här i Helsingborg att man har 20 minuter på sig i vigselrummet. Varje halvtimme är det en ny vigning.Tror att det är 4-5 bröllop per dag på helgerna på rad.

    lilla flodhäst: Då hinner man med en del ändå på dessa 20 minuer verkar det som.

    Den ena låten är 5.20, men har långt outro som kan klippas bort. Känner mer att jag kanske kommer att känna mig obekväm och tänka att gästerna börjar tröttna på låten...haha :) 

Svar på tråden Hur lång låt vig vigsel?