• olaurvidson

    Gällivare boende!

    Kollar på möjligheter att gifta oss i Gällivaretrakten, närmare bestämt Hakkas/sammakko..
    Bor långt söderut och gästerna blir långväga. Någon som har koll på boende för uppemot 100 personer i närheten.. Gällivare kan funka men gärna något åt 'rätt håll'

  • Svar på tråden Gällivare boende!
  • an82

    Vad roligt att ni vill bjuda till bröllop ovanför polcirkeln :) Nu börjar jag nästan ångra att vi ska hålla till i södra delen av landet. Tänk vad underbart att ha bröllopsfest på sommaren i midnattssol.

    Iaf, känner inte till Hakkas så bra, är mer bevandrad i Gällivare. Men det ska finnas en bygdegård i Hakkas, där det finns några rum att hyra. Hittade även bygdegård & campingstugor att hyra i Sammakko. Vet ett par som hyrde en skola för gästerna att sova i. Inget Hilton direkt men för en natt eller så kan det nog funka. Finns en turistbyrå i Gällivare som ni kan ringa till, de har säkert lite tips att komma med.

    Annars har ni alternativet att abonnera buss som kör gästerna från Gällivare där de bor, till Hakkas (5 mil) & sen kör tillbaka dem på en bestämd tid.

    Ska kolla upp några länkar jag hittade, så postar jag dem här sen :)

  • an82

    gellivarelapland.se

    Där fanns lite olika alternativ på boende, inte bara själva Gällivare. Under 'rum' finns hembygdsgården i Hakkas samt i Sammakko. På sidan finns även kontaktuppgifter till turistbyrån.

    Om ni vill ni hyra buss för att gästerna ska kunna ta sig från Gällivare så finns gellivaretaxi.se eller så kan ni googla på 'falck bussar Gällivare' Lycka till!

Svar på tråden Gällivare boende!