• Äldre 27 Mar 12:48
    1281 visningar
    1 svar
    1
    1281

    Hjälp med makeup-underlag till 40 plussare

    Hej alla! :)

    Nå här som är duktig på makeup eller rättare sagt underlagskrämer mm?

    Har aldrig haft speciellt mycket problem med min hud men så vid ca 38 års ålder hände nåt. Porerna blev tydligare och jag blev även torr på kinder, haka och under hakan/ mot halsen. Var till en hudvårdsterapeut som iallafall påstår att jag är torr på djupet. Resultatet blir att jag har talgploppar som liksom sticker ut ur porerna eller hur jag nu ska förklara. (Känns som skägg och för att slippa det peelar jag ansiktet flera ggr i veckan.) Aha syra hjälpte tillfälligt men var för dyrt då det kostade ca 1000 kr/ gång.

    Vad ska jag använda för underlag för att detta inte ska förstärkas (synas)? Dvs grövre porer samt dessa talgpluppar, ja även linjer? Mineralpuder eller vad? Allt jag testat hittills förstärker bara mina "problem".       

  • Svar på tråden Hjälp med makeup-underlag till 40 plussare
  • Äldre 27 Mar 13:02
    #1

    Det låter som att ditt ansikte behöver vila lite från makeup tills du kommit tillrätta med problemen.

    Jag gillar Marja Entrich produkter. Dom funkar riktigt bra på mig och består till största delen av naturliga ämnen.
    Dom har även en makeup-linje men den har jag inte testat.

    Försök få tag i någon konsult i närheten av där du bor (tror det ska finnas en lista på ME:s hemsida) och fråga om du antingen kan få boka ett privat besök eller kanske dra ihop ett gäng och ha en visning hemma hos någon (värdinnan brukar få en liten gåva, vad vet jag inte, jag handlar direkt från lagret här i Dalarna ;) )

Svar på tråden Hjälp med makeup-underlag till 40 plussare