• Dante6­601
    Äldre 20 Mar 11:40
    1490 visningar
    4 svar
    4
    1490

    Skönhetsbehandlingar - vad spelar roll?

    Som man har jag fått lära mig att massage och skönhetsbehandlingar är det bästa man kan ge sin fru när hon är trött och utarbetad.
     
    Har förstått att det är bäst att daska till med något ordentligt dyrt, även om det inte är så mycket bättre än det billiga alternativet. Själv skulle jag hellre ha två ok massage än en massage som var lite bättre, men så resonerar tydligen sällan kvinnor. Har jag rätt här eller är min fru extrem?

  • Svar på tråden Skönhetsbehandlingar - vad spelar roll?
  • Äldre 20 Mar 15:33
    #1

    varför nöja sig med kvantitet när man kan få kvalitet?

    Det är ju det man minns sen!
    JAg minns knappt alla halvadanna grejer jag gjort, vare sig de hänt en gång, eller två.
    men allt som var fantastiskt, en fantastisk middag, en fantastisk utsikt, en fantastisk resa, en fantastisk MASSAGE, det minns jag!
    Så fram för kvalité! Lyssna på frugan nu. Hon har helt rätt!

     

  • Äldre 20 Mar 16:10
    #2

    Jag skulle inte vilja ha en massage eller skönhetsbehandlig i present av min blivande man. Eller jo massage om han gav den själv, men om jag nu mot förmodan skulle gå på en skönhetsbehandlig har jag väl ungefär 100% större chans att välja en bra behandlig än vad han har... ;) Om jag nu skulle få en massage i present skulle jag nog hellre vilja ha en ok som inte var så dyr än en fantastisk som kostade massor, eftersom jag skulle tycka det vore jobbigt att ge flera tusen för något som varar i en timme.

  • Äldre 20 Mar 17:00
    #3

    Alltså, det finns ju billig massage, massage som kanske kostar lite mer men är värd mer (kanske tom fantastisk), och så den som bara är överpris. 

    När jag syftar på fantastisk så menar jag inte att den ska vara snordyr.
    Jag tänker att säg att du har 1000kr att göra av med på massage. Då skulle jag hellre få en BRA massage för 1000kr än två st halvdanna på ett lite småsunkigt ställe för 500kr var. 
    Är det däremot någon som tar 2500kr för en massage bara för att det är något superfancy ställe, trots att massagen egentligen inte skiljer sig från det stället för 1000kr. Då tar jag hellre den billigare utav dessa två...

    (nu vet jag inte ens vad en massage kostar, jag brukar inte gå på det, men om jag tänker ansiktsbehandlingar, eller spa i allmänhet, så tänker jag så) 
     

  • Äldre 20 Mar 20:50
    #4

    Jag vet inte "hur kvinnor tänker" eftersom alla kvinnor säkert inte tänker som mig :P

    Däremot finns det två anledningar till att jag går och får massage ibland.

    1 - Jag är stel, öm och behöver få en rejäl genomknådning av musklerna
    Tja då väljer jag hellre ett ställe som ger bra djupgående massage med inriktning på att lösa muskelknutar mm. Kanske hos någon som även är kotknackare eller typ jobbar med kinesisk medicin mm.

    2 - Jag vill skämma bort mig och få en upplevelse som är avslappnande 
    Då väljer jag ett ställe med trevlig inredning (inte den där skolsköterske-känslan som ovanstående massageställe kan ge), kanske någon "fancy" variant av massage med eteriska oljor eller hot stone massage osv

    Nu kan det vara dyrare med den djupgående - mer medicinska massagen ibland och ibland är det dyrare med den lite mer "fancy" massagen.
    Det beror på vart man bor, om man kan hitta erbjudanden osv.
    Men vilken typ av massage jag vill ha beror alltså på vad jag vill få ut av den.
    Att få en hot stone massage eller avslappnande massage med eteriska oljor osv när man har ryggen full med muskelknutor är bortkastade pengar.
    Precis som det är bortkastade pengar att skicka någon som behöver slappna av och skämmas bort på en djupgående massage med inriktning på att lösa knutor och lägga kotor rätt.

    Mitt tips är alltså att helt enkelt säga till din fru "jag tycker att du är värd en massage" boka en - så betalar jag.
    Den får kosta max X-kronor.
    Blir det pengar över så kanske vi kan gå ut och äta också...

    ;)  

Svar på tråden Skönhetsbehandlingar - vad spelar roll?