• Äldre 15 Mar 15:16
    1838 visningar
    5 svar
    5
    1838

    "Finare" Rockabillr kläder Brudgum

    Hej.

    Jag ska gifta mig i sommar och temat för bröllopet är Rockabilly.

    Men jag vet inte vad jag ska ha på mig som brudgum som är "extra" snyggt och Rockabilly ?

    Vill ju liksom ha något mer än snygg skjorta och jeans!

    Funderar på svarta finbyxor och vit kavaj, men vad ska jag ha under ? Skjorta ? Väst ? Slips? Fluga ? eller ett sådant där band som är knutet ?

    Sen om någon vet var man antingen kan hyra kostymer i stockholm så vorde det oxå bra.

    Tacksam för alla svar !

    Robban

  • Svar på tråden "Finare" Rockabillr kläder Brudgum
  • Äldre 15 Mar 15:19
    #1

    Rockabilly ska det stå i rubriken ! =)

    Om admin vill ändra så går det bra! =)

  • Äldre 15 Mar 18:32
    #2

    Hej!
    Vi skall också ha rockabilly/50-tals tema. Min systerson insisterade på att få bära fram ringarna och vem är jag att säga nej? Men han kommer iallafall att ha svarta jeans, vit skjorta, en pepitarutig fluga och ett par pepitarutiga hängslen. Min blivande kommer i sin tur att köra på mer klassisk kostym, väst och slips.

    hangslen.com finns det ganska tuffa och udda hängslen och flugor, både till vuxna och barn till ett överkomligt pris.

    Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig med tyvärr

  • Äldre 15 Mar 21:11
    #3

    Min karl kommer ha svart kostym med vita kritstreck, vit skjorta, hängslen, svart slips och svart vita twotone skor. Tycker jag är stiligt! :)

  • Äldre 16 Mar 18:22
    #4

    Ja, vita eller svart-vita skor kommer det bli. Kanske en helvit kostym med svart väst.

    Är väldigt osäker.

    Vill inte heller att det ska se för "gangster" ut. 

  • Äldre 16 Mar 19:34
    #5

    Ja det är ju lite klurigt.. Jag tycker det är riktigt snyggt med en gammal yllekostym med väst i tex grått. Vi letade länge efter något sådant till min karl, men eftersom han är väldigt lång blev det ju svårt..
    Vit kostym är ju snyggt, men vet inte om det är så speciellet rockabilly.

Svar på tråden "Finare" Rockabillr kläder Brudgum