• Carolinekahlstrom

Tipsar!

Jag har idag upptäckt otroligt vackra BILLIGA ringar, nämligen EDBLAD kollektion i stål. Jag vet inte hur kvalitén är alls eller om de är äkta men det är otroligt fina ringar och de ser ut som vigselringar! De kostar från 200kr och uppåt. Hade inte vi redan köpt vigselring så hade vi lätt beställt därifrån! 

• Svar på tråden Tipsar!
  • Pixi

Edblad är stålringar (ädelmetall) med cubic zirkona (fabriksgjorda diamanter) och de har garanti på 1 år om du skulle tappa nån sten eller om nånting annat på ringen går sönder. Se bara till att spara kvittot :)

• Carolinekahlstrom

Ja, jag läste det senare efter att jag publicerat det första. Men det är ju jättefina bilder och om inte annat så är det inte så dyrt att byta om de skulle bli dassiga efter ett tag!

• Pixi

Asså stål blir ju inte dassigt och de är ju smarta att lägga färgen (guld och rosé) i stålet och inte utanpå. Så risken att de blir dassiga är ofantligt liten :)

• drömprinsensfru

Edblads smycken är verkligen jättevackra, jag har själv flera ringar och armband därifrån Stål är inte en ädelmetall, stål är en legering dvs blandning mellan olika ämnen. Stål är otroligt hållbart så dassiga tror jag inte stålringar blir. De Edblad-smycken jag har verkar hållbara och jag är jättenöjd med dom.
    Kubisk zirkonia (cz-stenar) är inte fabriksgjorda diamanter, utan en form av zirkoniumdioxid, det är alltså inte samma sak som syntetiska diamanter. Det finns syntetiska diamanter (som man säkert kan använda till smycken) men syntetiska diamanter används mest i industrin. Cz-stenar kan tyvärr bli matta och "grå" efter ett tag, eller i alla fall efter ett par år, hur lång tid det tar beror på hur utsatt ringen är och hur bra kvalitet det är på stenen. En del cz-stenar håller jättebra, andra blir snabbt gråa och matta. En diamant blir inte grå och matt inifrån på samma sätt som en cz-sten, om en diamant blir grå och matt så är det smuts på utsidan som går att få bort. Sen finns det ju slipningar som kan göra att en diamant inte kommer till sin rätt så den ser gråare ut och så finns det ju naturligt grå diamanter. Om man väljer cz i sina ringar så ska man veta att stenen kan bli grå och matt efter x antal år, så man inte blir besviken, men å andra sidan kan man ju byta ut en cz-sten om man tycker att den blivit grå. Sen kan jag tycka att om man har en liten sten nedsänkt i en ring så syns det antagligen inte så tydligt om stenen blir lite matt och grå och då spelar det inte så stor roll om man har cz eller diamanter.

Svar på tråden Tipsar!