• Aline83

Dåligt utbud i butiker!

Jag håller på o bli tokig här! I början va ja inställt på en schalins ring, men ja har säkert vart i varenda guldaffär i Gbg o ALDRIG har de ngt vettigt inne. Ja vill t.ex prova himla, lr deras passion, bl.a men d känns som att ALLT är en beställningsvara. Jag e sån som vill se ringarna på, prova olika. Se hur d känns o ser ut, innan ja köper. Hur har ni gjort? Jag kan inte välja ur katalog bara! D e löjligt att de inte har ngt inne, hur säljer de sina ringar då??

• Svar på tråden Dåligt utbud i butiker!
  • Pixi

Men guldfynd brukar ju ha schalins modeller... Där borde du kunna testa och se hur det känns på fingret. Sen kan du beställa från nån annan leverantör...

• Trattkantarellen
    Aline83 skrev 2014-03-01 20:50:16 följande:
    Jag håller på o bli tokig här! I början va ja inställt på en schalins ring, men ja har säkert vart i varenda guldaffär i Gbg o ALDRIG har de ngt vettigt inne. Ja vill t.ex prova himla, lr deras passion, bl.a men d känns som att ALLT är en beställningsvara. Jag e sån som vill se ringarna på, prova olika. Se hur d känns o ser ut, innan ja köper. Hur har ni gjort? Jag kan inte välja ur katalog bara! D e löjligt att de inte har ngt inne, hur säljer de sina ringar då??
    Har du varit på Nordstans guld?
    Där köpte vi våra schalinsringar, och dom hade såvitt jag såg alla serier där så man kunde prova. 
    Supertrevlig personal, bra bemötande, rekommenderas varmt! 
  • MissTC

Jag tycker du ska gå till hedens guld istället och kanske inte snö in dig just på märket schalins ;)

• TheD

Jag gick till en guldsmed och sa hur ringen ska se ut. Fick prova färdiga ringar för stl.

• marolo
    Lisa02 skrev 2014-03-04 22:09:29 följande:

snälla sluta, du får tipsa en gång men nu har du dragit upp flera år gamla trådar och skrivit i varenda ringtråd. Det är emot reglerna att göra reklam och att spama.
  • Aline83

Känns som att d cirkulerar mkt reklam o spam här på BT! Ja har kollat guldfynd, Jarl Sandin, nordstans guld o Albrekts.. Hade bara de klassiska förlovningsringarna inne utan sten..

• Mathildatiger
    Aline83 skrev 2014-03-05 10:40:55 följande:
    Känns som att d cirkulerar mkt reklam o spam här på BT! Ja har kollat guldfynd, Jarl Sandin, nordstans guld o Albrekts.. Hade bara de klassiska förlovningsringarna inne utan sten..
    Kan de inte ta hem flera olika modeller för påseende?
    Vår guldsmed tog hem en diamant åt oss så vi kunde titta på den. Hade vi inte velat ha den hade han skickat tillbaka den. Så måste det ju gå att göra med färdiga ringar också.
  • Betty84

Tycker som någon tidigare skrev att du inte ska snöa in dig på Schallins. Jag ville också ha det märket till en början, mest för att våra förlovningsringar är därifrån.

Var sen inne på Guldfynd och fastnade för märket Princess. Jättefina ringar!

• MissTC

Jag vill bara påpeka att jag tycker absolut inte att det är något fel på schalins. Sen va jag jätte nöjd med bemötandet på Hedens guld.. Fast åå andra sidan har jag inte hämtat ut min ring än, så vem vet.. Min åsikt om dom kan fortfarande ändras hehe

Men om du går till en riktigt guldsmed, så kan du ofta designa din ring själv =) och jag är nästan säker på att du kan hitta nästan en kopia hos någon annan så du kan få se hur den modellen ser ut på ditt finger =)

Lycka till =)

• jo jo sephine
    imtkok skrev 2014-03-05 21:26:53 följande:
    jag köper online bekvämt och massor att välja på 
    Ännu en som gör reklam. Sluta nu! Det blir nästan pinsamt.
  • MissTC

Och sen svar på din fråga, ja dom kan ta hem ringar för påseende men vissa kan ta extra betalt för de =(

• ZhangYixing

Annars kan du ju alltid kika in på en nätbutik inriktad på just ringar? Min syster köpte sin ring från glimrra.se, en hemsida hon rekommenderar till alla hon går förbi :)

• Tina379

ZhangYixing. Hemsidan du gör gör reklam för hela tiden har medelpriser, dvs att ringarna finns och köpa billigare. Tycker att hemsidan är krånglig att ta sig in på. Tyvärr blev jag inte imponerad!

Svar på tråden Dåligt utbud i butiker!