• missfiisen

Svenskt-engelsk bröllop

Hej

Några fler som planerar ett svenskt-engelskt bröllop och kan tipsa om musik till kyrkan. Vi försöker att hitta musik som passar både de engelska och de svenska gästerna. Gärna några psalmer som är lika. Morning has broken är ju en klassiker men vi skulle vilja hitta flera.

Någon som vet, tacksam all hjälp :)

/Sofia

• Svar på tråden Svenskt-engelsk bröllop
  • Utvandrare

Toppeninitiativ till tråd!  

Vi är en tvåspråkig familj och flera av gästerna kommer att vara helt engelskspråkiga. Antagligen kommer vi att säga löften på båda språken, men musiken hade jag inte ens tänkt på. 

• FruW

Vi hade ett svenskt-engelskt bröllop men vi gifte oss inte i kyrkan utan borgerligt. Kan därför inte hjälpa er med psalmer, men däremot hade vi några klassiska stycken som bakgrundsmusik innan vigseln samt lite mer modern musik under ceremonin, som ni kanske skulle gilla.

Här är exempel på musik/låtar som vi hade: Largo (Handel), Sheep may safely graze (Bach), Salut d’Amour (Edward Elgar), Here comes the sun (Beatles, på piano), Forever (Beach Boys), Only with you (Beach Boys), This will be our year (The Zombies), Lady Lynda (Beach Boys)

• galex01

En till här med svensk-engelsk bröllop i planering! Dock borgerligt, så det blir inga psalmer för oss heller, så har tyvärr inga bra tips där. Jag hoppas på att blivande makens gamla bandmedlemmar kan köra några trudelutter under kvällens gång. Annars tror jag det blir någon slags iphone uppkopplad  med en låång playlist, sedan när det blir sent kan folk kan lägga till egna låtar på kö. :)

• katten21

Vi är svensk/engelskt bröllop också och jag undrar lika som du. Bra tråd! Det där med psalmer undrar vi med.

Svar på tråden Svenskt-engelsk bröllop