• Äldre 27 Feb 13:39
    1760 visningar
    3 svar
    3
    1760

    Önska pengar till resa och barnfritt, hur skriva?

    På baksidan av våra inbjudningskort ska det stå lite info om festen, och jag funderar på hur jag ska skriva om att vi inte önskar några saker utan pengar, och att vi vill ha barnfritt. Funkar detta?


    Bröllopspresent: Vi har alla prylar vi behöver och den bästa presenten är att få fira med släkt och vänner! Men om ni önskar ge en gåva uppskattar vi ett litet bidrag till bröllopsresan på Handelsbankenkonto xxxxx.


    Barn: Barn är underbara men denna kväll tror vi att mindre barn har det bättre hemma. De barn som måste amma får givetvis följa med mamma.

    Jag skrev mindre barn eftersom jag vill bjuda en familj där den yngsta är 15, så att ingen blir sur över att en 15-åring är på bröllopet när vi helst inte vill att deras småbarn är med.

     


     
  • Svar på tråden Önska pengar till resa och barnfritt, hur skriva?
  • Äldre 27 Feb 17:55
    #1

    Det låter bra, inget att misstolka och inte något surt eller otrevligt Glad
    Tänk på att ni kan behöva skriva ut namn på den som står för kontot, överföring mellan vissa banker går nämligen inte att göra utan namn på mottagaren

  • Äldre 27 Feb 21:12
    #2

    Tack Chicita :) Och bra att du sa det där om namnet, det visste jag inte!

  • Äldre 27 Feb 22:11
    #3
    jessi85 skrev 2014-02-27 21:12:32 följande:
    Tack Chicita :) Och bra att du sa det där om namnet, det visste jag inte!
    Jag märkte det när jag skulle föra över pengar till ett annat konto här för ett tag sen. Då gick det inte för att namnet jag skrev in inte överensstämde med namnet på kontoinnehavaren.

    Men alla banker har inte så...
    Skulle ju dock vara synd om ni får massa frågor bara för det...  
Svar på tråden Önska pengar till resa och barnfritt, hur skriva?