• Pernilla S

Light in the box

Tjenixen!

Jag har varit inne och kollat MASSA fina brudklänningar på denna sida och är lite osäker på om man vågar sig på att beställa där ifrån.

Gillar inte att man måste förskottsbetala.

Vill gärna höra lite med er som har beställt därifrån om ni har varit nöjda och om allt har fungerat som det ska? Hur lång leveranstid ungerfär?

Ja, kort och gott massa både positiva och negativa upplevelser från er som beställt klänningar därifrån mottages tacksamt!

• Svar på tråden Light in the box
  • Utvandrare

Jag rekommenderar dem varmt!

Köpte min "lilla" klänning till vår borgerliga ceremoni där i vintras, och ska beställa "stora" klänningen därifrån nu i dagarna. Jag var också lite orolig, så började med att beställa en billig slöja för att kolla leveranstider och kvalite. De kom snabbt och i bra skick, så nästa test var första klänningen.

Den är helt fantastisk! Kvaliteten överträffade alla mina förväntningar, och överträffade även den hos många klänningar jag sett som kostar fem gånger så mycket i butik. 

Jag ska försöka hitta en bild på vår stationära dator och posta senare. Vi fotade inte så mycket eftersom vi håller första vigseln lite hemlig. ;) 

• Pernilla S

Åhh, tack för ditt svar!

Jag har hittat sååå fina klänningar till både min dotter och mig och även en jättefin bolero.

Hur mycket tillkommer i skatter och sånt? För det har jag förstått att den kan vara ganska saftig.

• Nettis1985

Jag har köpt våra från dom nu och älskar dom, men jag hade tydligen misnkat rejält i storlek då klänningen kom 11/2 månad efter mätning, så min rekomendation är att ta två storlekar mindre än du är :P Jag kommer att få sy in min med 3-4 storlekar innan min dag är här, men tärnornas och brudnäbbarnas sitter perfekt så jag rekomenderar dem varmt :) 

Bröllopsplanering
  • Utvandrare

Hittade ingen bra bild på min första klänning. (Vill inte visa ansiktet eftersom den borgerliga vigseln inte är helt annonserad till släkt eller vänner, tihi)

Tullar och sånt kanske Nettis1985 kan svara på. Vi bor inte i Sverige, så det blev inget sånt påslag för mig.

Vad har du kikat på för modell? Jag har nästan bestämt mig för den här:

• Pernilla S

Jaaa, det finns såååå mycket klänningar att välja på så man blir alldeles tokig.
    Har kollat på sidan i flera veckor varje dag tror jag.
    Jättefin klänning du har valt!
    Kan lägga in bild när jag kommer hem på min och dotterns klänningar.

• Pernilla S

Och min.

Nu är dom beställda. Huhu, lite nervös är jag allt.

Dotterns drömklönning.
  • Nettis1985

för mig tillkom inte heller någon tullavgift, då bor jag i mitten av sverige ;) så ärligt vet inte jag heller något om tullavgifter.

här är klänningen jag har valt som nu hänger här hemma :)

Bröllopsplanering
  • Rockabilly

Jag har inte beställt några kläder därifrån, men jag beställde cake toppern och tårtbestick därifrån. Leveransen tog inte så lång tid, det som tog tid var gravyren på tårbesticken (som blev jättefina). Men jag hade ändå sakerna hemma inom 10 dagar efter att jag beställt, men du kan ju välja olika fraktalternativ och jag hade inte så bråttom.

Dock fick jag betala både tull och moms, men det är ju lite av ett lotteri vilka som får betala och vilka som slipper. Trots tull och moms kostade sakerna ändå mindre än vad en fin och lite personligare cake topper hade kostat i Sverige exkl. frakt.

• Teresa L

Jag blev supernöjd med min klänning därifrån! Men jag fick betala tullavgift på ca 300 kr.
    Men tyckte det va värt det. .)

Svar på tråden Light in the box