• Santtu

    Passar detta som en förlovningsring?

    Jag och min sambo har förlovningsplaner, och han tyckte jag själv skulle välja ut min ring. Jag fastnade väldigt mycket för en, men undrar om den "ropar" förlovningsring eller kanske mera vigselring? Visst, ska man ha den man själv tycker om, men bara nyfiken på åsikter! :)

    Länk: www.kultatahti.fi/tuote/kohinoor-violetta-timanttisormus-033-208v-15/033-208V-15-160/
    Bilden fotad sådär snabbt bara när jag hade den på fingret :)


  • Svar på tråden Passar detta som en förlovningsring?
  • filibustern

    nog fungerar de där tycker jag :) om förlovningsringen är "blingig" eller inte spelar ingen roll! den var jättefin!

  • Alyllyra

    Supersöt ring!

    Om du gillar den så passar den som förlovningsring. Har du tänkt på om du ska ha en till ring som vigselring eller inte? I så fall kan det vara klokt att kika lite redan nu på ringar som skulle passa bra ihop... 

  • Sezzie

    Jag tycker absolut du ska köra på det du känner är rätt! Jag har mycket bling på min förlovningsring & till vigseln har jag en mindre ring med bling- jag älskar bling ;)


    Det är ju en smaksak det där- jag skulle aldrig vara nöjd med en slät ring eller en med lite mönster i medan många andra vill ha det för det är stilrent & lättare att hitta matchande vigselring.


    Välj det som känns bäst för just dig! :)

  • Santtu

    Tack för era svar! <3
    Jag har inte funderat på vigselringen ännu, jag tycker verkligen om dendär ringen, men undrar just hurdan den skulle passa ihop med... Hmm.. Svårt!

  • JenniePennie

    Jag tycker ringen är jättefin, visst passar den som förlovningsring! Det finns ju så många olika vackra ringar som varierar i färg, stenar och pris. Bry dig inte om vad andra tycker utan gå på din magkänsla och välj det som Du/Ni (och er plånbok) gillar mest. Lycka till!

  • Santtu

    Tack JenniePennie! Jag undrar nu hurudan vigselring man kan kombinera med den, kanske det bara går med en slät sen?

  • miuriel

    Hej!
    Jag tycker den blir bra som förlovningsring! Jag tror den passar ypperligt tillsammans med en enstensring :) Jag kör själv med  den kombinationen.

  • mollyt

    Jag tycker absolut att den passar som förlovningsring! Det viktiga är ju att DU trivs och känner att du tycker om den. Men sedan som några andra säger så kan det vara roligt att ändå tänka hur den kommer passa med en annan ring om du vill ha vigselringen tillsammans med denna sen. Det finns ju vissa som byter ring - alltså bara bär vigselringen efter vigseln medan andra vill ha kvar både förlovningsring och vigselring :)

  • LillaCaroline

    Jättefin! Den passar absolut som en förlovningsring! :) Prova den med en solitär ring innan du bestämmer dig! Tror att det skulle bli jättefint! Lycka till! :)

  • Secret bride

    Superfin! Passar garanterat som förlovningsring. En slät ring skulle passa till, alternativt en solitär. Kör på den du om du gillar den! :)

Svar på tråden Passar detta som en förlovningsring?