• Utvandrare

    Hans ring/ringar

    Hej alla killar och alla som gifter sig med en man, Här finns så många bilder på vackra tjejringar, men jag är nyfiken på vad männen ska ha. Vi beställde våra vigselringar i torsdags. Min man valde en 4mm platinaring med en liten diamant. Han har ingen förlovningsring, utan det här blir hans enda smycke. Vi har aldrig brytt oss om hur andra gör eller tycker, men det slog mig när vi shoppade att jag inte har någon koll på vad som är vanligt eller ovanligt alls. Vill ni dela med er? :) Jag lägger upp en bild på vår ring nästa gång jag loggar in från en dator.

  • Svar på tråden Hans ring/ringar
  • Utvandrare

    Nämen, vad dul Gustav! Era ringar är i samma serie. :)

    Också en Lucida:



     Fast jag tycker att den ser manligare ut i verkligheten... stenen sticker inte alls ut lika mycket i vanlig belysning. :)
  • filibustern

    min fästman kommer inte få någon vigselring, då han inte tycker smycken är så bekväma, så är en ring nog. (han har dessutom typ aldrig på sig den..) här är den(tillsammans med min: 



    han har  titan med VITT guld :) jag med gult. 
  • Utvandrare
    Utvandrare skrev 2014-02-23 17:22:59 följande:
    Nämen, vad dul Gustav! Era ringar är i samma serie. :)

    Också en Lucida:


     Fast jag tycker att den ser manligare ut i verkligheten... stenen sticker inte alls ut lika mycket i vanlig belysning. :)
    "kul" skulle det förstås stå, inte "dul" - damn you auto correct...
     
  • Sezzie

    Åh gud vilken rolig tråd!


    Min blivande man ska ha denna vigselringen ifrån "Flemming selective". Han har ingen förlovningsring utan kommer endast ha denna. Han ville ha något "lite extra" som matchade mitt blingbling lite :)


  • filibustern
    Sezzie skrev 2014-02-23 17:47:55 följande:

    Åh gud vilken rolig tråd!


    Min blivande man ska ha denna vigselringen ifrån "Flemming selective". Han har ingen förlovningsring utan kommer endast ha denna. Han ville ha något "lite extra" som matchade mitt blingbling lite :)



    NICE! :D
  • Sezzie
    filibustern skrev 2014-02-23 17:48:26 följande:
    NICE! :D
    Visst är den! :D Helt perfekt :')
  • Tenshi

    Jag och min fästman skall ha likadana vigselringar då vi båda tycker mycket om symetri och att det skall synas att "vi hör ihop" på något sett :P 



    Halvalians i silver med zirkon-diamanter :) Känns bäst för oss ^^
  • filibustern
    Tenshi skrev 2014-02-23 17:53:43 följande:
    Jag och min fästman skall ha likadana vigselringar då vi båda tycker mycket om symetri och att det skall synas att "vi hör ihop" på något sett :P 

     


    Halvalians i silver med zirkon-diamanter :) Känns bäst för oss ^^
    att ni redan har köpt ringarna! fina var dom! 
  • Trattkantarellen

    Haha, lyckades tydligen posta istället för att bifoga bilden :p
    Här är våra förlovningsringar:



    Min M2b har redan två ringar då han har en sån här också: 


    En ingengörsring från Chalmers.

    Så det blir bara jag som skaffar vigselring, kommer bli en likadan skena som förlovningsringen (tvåfärgad), fast med de här stenarna i:


     
  • Krystal

    Min fästman ska inte ha en ring till, utan han får allt nöja sig med förlovningsringen (som syns på på profilbild)

  • Tenshi
    filibustern skrev 2014-02-23 17:56:20 följande:
    att ni redan har köpt ringarna! fina var dom! 
    Tack så mycket! ^^
  • CamillaForsgren

    Min fästman ska byta ut sin förlovningsring(som är i stål med lite glitter) mot en enkel blank silverring. Det var han själv som bestämde det :)

  • Mathildatiger

    Min fästman har en 4 mm bred förlovningsring i orodierat vitguld (eftersom han sliter så på ringen är det ingen idé att rodiera). När vi gifter oss kommer han att lägga på 2 mm gult guld så ringen blir 6 mm.

    Våra ringar matchar inte alls för vi tyckte det var viktigare att var och en fick välja det den trivs i.

  • GustavB
    Utvandrare skrev 2014-02-23 17:25:25 följande:
    "kul" skulle det förstås stå, inte "dul" - damn you auto correct...
    Förstod det :D Bra val
  • drömprinsensfru

    Min man har en 6 mm bred titanring med ett guldspår i mitten. Ringen är hans förlovningsring och vigselring  i en, han ville inte ha två ringar. Jag har förlovningsring i titan som är 6 mm bred med 12 diamanter och vigselring som är 3 mm bred med 12 diamanter. Det enda våra förlovningsringar har gemensamt är att de är i titan och är lika breda, men vi har olika ytor (hans är matt och min ring är blank). För oss var det inte så noga att ringarna liknar varandra, folk fattar att vi hör ihop ändå. Om man har samma smak och båda tycker att det är viktigt att ringarna är likadana så visst är det en romantiskt tanke, men eftersom min man inte ville ha diamanter så var det kört från början ha ha ha ha

  • VinterBrud2015

    Den här ringen i 7mm har min blivande valt som förlovning/vigselring, han vill bara ha en. Han använder smycken men vill gärna att de ska vara enkla, dock han tyckte det var lite tråkigt att bara ha en slät guldring så då valde han den här i rött och vitt guld istället. Passar honom utmärkt :)


  • Utvandrare

    Å vad fina! 
    Vi var och hämtade våra vigselringar idag, men har fortfarande inte bestämt oss för vad vi ska gravera in. Vad skriver ni i era?

    Och finns det fler herringar där ute så vore de också jättekul att se.  

Svar på tråden Hans ring/ringar