• vikicaa

VILSEEE

Hejsan, behöver hjälp. :))
    Är lite vilse, kanske beror på att jag inte öppnat ngn bröllopsmagasin än hehe men har en budget på ungefär 60.000. Var hittar jag prinsess klänningar som är enkla inte med massa trudilutter på, ungefär som kim kardashians (den första hon bar), förutom vera wang då för utbudet på nätet är ju allt annat än bra.

• Svar på tråden VILSEEE
  • Chicita

Hmm... "utbudet på nätet är allt annat än bra"...
    Hur menar du nu?
    Utbudet på nätet med alla dessa kinaklänningstillverkare är väl så överväldigande att det inte går att få någon riktig överblick över det.
    Speciellt när du på de flesta "kinaklänningssidor" går att beställa klänningarna "med lite mindre sånt - och lite mer sånt här" eller till och med skicka en bild och fråga om dom kan sy en sån... 

• Chicita

Den här är ju lite mer detaljer på, men du kan alltid be dom ta bort blommorna
    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Floor-Length-Tulle-Charmeuse-Wedding-Dress-With-Ruffle-Sash-Beadwork-Appliques-Flower-S-002013803-g13803

Eller kanske den här fast minus släpet
    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chapel-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Lace-Beadwork-002014717-g14717

Eller denna utan släp
    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Chapel-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002011676-g11676

Den här fast utan blomman i midjan?
    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Floor-Length-Organza-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle-Beadwork-Flower-S-002013802-g13802

osv... Flört 

Lilly har ju en del också, och dom har återförsäljare i Sverige
    www.lilly.eu/Default.aspx&GroupID=GROUP142

Återförsäljare för Lilly

Malmö - Södra Högtidskläder
    Kungsbacka & Strömstad- Svahns Bröllop och Festkläder
    Jönköping - Kristina Brud och Fest
    Linköping - Bröllopshuset
    Nyköping - Brud och Fest Kammaren

• vikicaa

Menar Vera Wangs utbud på nätet. Där är det bara 2 kollektioner förväntade mig ett större utbud, antar att man får åka till butiken i new york för att ta en titt på alla klänningar..

meandmylove - ja, det är maxgränsen vad klänningen får kosta

chicita - tack, ska ta mig en titt, vill gärna ha en klänning med dramatiskt släp men inte överdrivet, är dessa några bra märken? vet ni om några italienska bra designers som har bra klänningar? 

• Chicita

Det är väl bara Lilly som är något dirket märke.
    Dom andra är mer eller mindre kopior och man får chansa lite när man beställer därifrån... Många verkar vara jättenöjda, andra långt ifrån.
    Det beror väl på vad man har för förväntningar.
    Om du har en budget på 60.000:- för bara klänningen så lär du knappast behöva handla av ett kinaklänningsföretag dock Flört 

• frkmaria

Har man en budget på 60.000 för en klänning kan man säkerligen gå in i nästan vilken butik som helst och be att få precis den klänningen man vill ha uppsydd? Eller måste det vara en märkesklänning?

• GustavB

För 60 000 skulle jag nästan lägga 5 av dom på en biljett till new york, boka in ett möte på typ Kleinfelds och sen gå loss där. Jättesvårt att avgöra hur de ser ut på bara genom att titta på internet.  

• Helenis

Oj, din budget för klänningen är 20 000 mer än hela vårat bröllop-

Du kanske skall kontakta någon svensk designer direkt, vet inte vad de tar för en cotureklänning men känns som 60 000 borde räcka långt.. Ring Lars Wallin!

• vikicaa

Vi kom faktist hem från new york för 3 dagar sen men då va vi ute efter ring :) hursomhelst Min plan är inte att handla via nätet.  Ville bara se olika butikers stilar på klänningar på nätet först så man har en plan om man åker till UK eller NY, vill inte springa runt som ett yrhuvud och sen måste man boka tid hos dem alla. uppsydd javisst, men av erfarenhet blir det inte alltid som man tänkt sig lättare att hitta en sedan kanske göra förbättringar :)
    Hade vera wang sytt upp den så hade jag inte haft några tvivel men plånboken tillåter inte en klänning för 200 000 :-

Helenis - blir ett stort bröllop utomlands för oss:)  

• GustavB

Vetifan varför den sätter massa mellanslag i länkarna, men mellan 51 och &clear ska det inte vara något mellanslag...

Svar på tråden VILSEEE