• äntligen78

Hjälp att formulera inbjudan!

Ska gifta mig i sommar och sitter och planerar inbjudningkort och barn är varm välkomna denna dag. Men vi vill verkligen inte att barn som inte har tålamod i kyrkan under själva vigsen ska störa. Hur formulerar jag på ett fint eller snyggt sätt att om barnen stör så får dom gå ut? Vi hade nämligen ett dop tidigare där ett par vänner barn levde rövare i kyrkan så vi körde knappt vad prästen sa eller sånger och dom struntade bara i det och skrattade. Vill verkligen inte att detta ska hända på mitt bröllop!

• Svar på tråden Hjälp att formulera inbjudan!
  • Marie Malmö

Är den inte lite konstigt att skriva detta på inbjudan? Då tycker jag det är bättre att prästen före vigseln ber föräldrar att gå ut med barn om de skulle bli högljudda.

Men det är sanslöst att det ens ska behövas! Det borde vara en självklarhet att föräldrar gör detta! Många föräldrar är så otroligt mesiga när det gäller att säga till sina barn.

• äntligen78
    Marie Malmö skrev 2014-02-19 21:12:24 följande:
    Är den inte lite konstigt att skriva detta på inbjudan? Då tycker jag det är bättre att prästen före vigseln ber föräldrar att gå ut med barn om de skulle bli högljudda.

Men det är sanslöst att det ens ska behövas! Det borde vara en självklarhet att föräldrar gör detta! Många föräldrar är så otroligt mesiga när det gäller att säga till sina barn.
    Ja vilken bra ide, det kan ju prästen påpeka :) Tack!
  • Marione

Vi kommer att bifoga som ett brev till inbjudan med information. Kan du inte skriva det där?

Eller om ni har ngn som är värd i kyrkan att när barnfamiljerna kommer sätter dem så att de enkelt kan ta sig ut och att den personen då säger typ " Så att ni lätt kan ta er ut med era barn om de börjar tröttna och behöver komma ut en stund"

• Vaktmästare CE
    äntligen78 skrev 2014-02-19 21:15:07 följande:
    Ja vilken bra ide, det kan ju prästen påpeka :) Tack!
     Hej!

Inte för att vara någon glädjedödare, men jag har mycket svårt att se att en präst skulle uppmana till någonting sådant. I bibeln säger Jesus väldigt tydligt "Låt barnen komma hit till mig, och hindra dem inte" (Mark 10:13). Min erfarnehet säger att barn inte stör särskilt mycket egentligen, utan att det är de som på förhand har bestämt sig för att barn stör som blir irriterade. 

Sedan är min gissning att ni kommer att vara så fokuserade på varandra om att ni inte ens kommer att märka av barnen, såvida ni inte har inställningen att de kommer att störa.

Men jag önskar er all lycka i planerandet, och jag är övertygad om att det kommer att bli bra i slutändan!

MVH Vaktmästare CE 
Svar på tråden Hjälp att formulera inbjudan!