• Äldre 16 Feb 13:12
    23625 visningar
    11 svar
    11
    23625

    Paypal!

    Hej! Jag är på väg att köpa en klänning från Landy Bridal, och de frågar mig efter min paypal-adress. Jag har aldrig använt mig av Paypal, så jag skapade ett konto nyss men förstår inte riktigt hur det fungerar! Hur gjorde ni som beställde era klänningar via Paypal? Varför ska de ha min adress? (Och är det isåfall min mailadress jag registrerade mig med de menar?)

  • Svar på tråden Paypal!
  • Äldre 17 Feb 16:05
    #1

    Adressen bör vara din mailadress som du registrerat med. Mig skrev hon "paypayl email addres" till, så det bör det ju vara.  Skall till att göra samma sak, har några frågor kvar innan jag är redo att beställa. Också från Landy.
    Spännande, eller hur?!  

  • Äldre 17 Feb 16:12
    #2

    Har använt Paypal i flera år, tycker det är det bästa online betalningssystemet som finns. Väldigt säkert och ofta får man pengarna tillbaka om det blir något strul när man köper t ex via ebay och etsy. 

    Din paypal adress är den e-post du registrerar dig mig.  

  • Äldre 17 Feb 16:16
    #3

    Tack! Då var det förtydligat.
    Jag har för mig att jag använt det tidigare, men när jag skrev att jag "glömt lösenord" hittade den mig inte. Fast när jag började registrera mig så fick den fram min adress och allt när jag skrev in e-posten? 

  • Äldre 17 Feb 17:52
    #4

    Åh Tack så mycket för svaret! Det ska bli väldigt spännande att få hem klänningen, hoppas den blir lika bra som den är i mitt huvud haha!

  • Äldre 18 Feb 19:36
    #5

    Hej igen! Jag har tyvärr fortfarande problem med detta haha. Landy säger att de skickat en faktura till mitt konto, men jag ser den ingenstans... Ska jag få ett mail om det? Och vet ni om man kan betala via paypal utan att registrera sitt bankkort? Mitt funkar inte att koppla tydligen..

  • Äldre 18 Feb 19:50
    #6

    Skumt, vad har du för märke på kortet? Jag har  kunnat koppla både AMEX och Visa från 2 olika banker utan problem.
    Annars kan du koppla ditt bankkonto också och föra över summor.  

  • Äldre 18 Feb 20:01
    #7

    När ett företag skickar en faktura de vill att du ska betala så brukar det dyka upp i det e-post konto du har registrerat paypal på. Kolla att det inte hamnat i spamfoldern av misstag eller att du angivit fel epostadress. 

  • Äldre 18 Feb 20:01
    #8

    Jag har ett mastercard, men gissar på att det är student-kopplat. Har inte bytt sen jag var student, och kan inte använda kortet för någon internetbetalning överhuvudtaget. Åh så man kan koppla bankkontot? Det låter ju bra isåfall! Vill ju ha min klänning:) skumt att jag inte fått fakturan dock.

  • Äldre 18 Feb 20:07
    #9

    Ja kan du inte göra några internetbetalningar så är det boven i dramat :)

    Banken kan du koppla genom att (nu har jag engelska settings) My account -> add money -> följ instruktioner

  • Äldre 18 Feb 20:53
    #10

    Tack en massa för hjälpen Gustav! Nu känns allting lite lättare:)

  • Äldre 18 Feb 20:59
    #11

    Inga problem, hoppas allt ordnar sig och du blir nöjd med din klänning. Paypal är grymt bra i övrigt om du ska handla något på Etsy t ex!

Svar på tråden Paypal!