• meandmylove

    Vilken längd på slöjan passar klänningen?

    Ursäktar mig i förhand att detta inlägg postas utan radbrytning och med länkar istället för bilder.. Jag har beställt denna klänning som är klar om ca 3 veckor; www.etsy.com/se-en/listing/163469343/vintage-ivory-lace-empire-waist-chiffon&ga_ref=search_shop_redirect&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery. Jag vill ha hel uppsättning bak med slöjan fäst i kamm under uppsättningen. Slöjan jag tänkte beställa är; www.etsy.com/se-en/listing/176554173/white-ivory-mantilla-veil-with-lace-trim&ga_ref=search_shop_redirect&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery. Klänningen har jag beställt med 10 cm släp. Slöjan vill jag ska vara minst lika lång som klänningen. Snälla hjälp mig! Från kant till kant hur lång tycker ni jag ska ha slöjan? Slöjan skickas utan kamm, någon som vet var jag kan köpa en kamm att sy på själv? Tack!!

  • Svar på tråden Vilken längd på slöjan passar klänningen?
  • Chicita

    Sätt ett måttband eller ett snöre bak i nacken och kolla hur långt det behövs för att bli så lång som du vill ha den. Om du inte vill fästa kanten på slöjan under knuten utan en bit in så du får den dubbelvikt där i början så får du ju lägga till lite för det också.

    Det går inte sådär generellt att svara på "hur lång" eftersom vi inte vet hur lång du är, hur höga skor du ska ha, hur högt knuten kommer bli (även om du beskriver det så kan ju min bild av din beskrivning vara en annan än din) osv...
    Så att mäta själv är nog enda sättet att få ett vettigt svar.

    Kammar finns att köpa på de flesta butiker som säljer accesoarer. Glitter bland annat Glad 

Svar på tråden Vilken längd på slöjan passar klänningen?