• Äldre 7 Feb 17:51
    5011 visningar
    6 svar
    6
    5011

    Bröllopspresent till bröllop långt bort

    Hej!

    Jag har ett par goda vänner som ska gifta sig snart. De bor i USA och har bestämt sig för att gifta sig där med endast sina närmaste familjemedlemmar. Jag vill ändå skicka en bröllopspresent till dem, men eftersom det måste postas hela vägen till USA så vill jag helst att det ska vara något litet som inte kostar supermycket att posta. Men jag har tänkt och tänkt så det knakar och jag kommer inte på NÅNTING!

    Så nu vänder jag mig till er! Är det någon som har några förslag på vad man kan skicka för bröllopspresent till dem?

  • Svar på tråden Bröllopspresent till bröllop långt bort
  • Äldre 7 Feb 19:02
    #1

    Det första jag tänkte var en osthyvel, men det var bara ett skämt ;)  (Om det inte finns någon extremt lyxig en någonstans?) 

    Ska de till Sverige någon gång närmaste tiden (året)? Ett presentkort på en upplevelse här? Några små köksgrejer som ändå är lite "finare"? En vacker bild på något här i Sverige? Antingen bara själva fotografiet eller så med en lätt ram.. Smycken av något slag? Typ såna där personliga namnsmycken som finns på gobbit.se

    Nej, jag vet inte, gud vad svårt. Men om någon börjar med lite knäppa förslag brukar någon annan kunna komma på något bra ;)  

  • konijn­tje
    Äldre 7 Feb 19:23
    #2

    Det enklaste måste väl vara att köpa något från en online store som finns i USA och sända det till dem? :)

  • Äldre 9 Feb 13:41
    #3
    konijntje skrev 2014-02-07 19:23:28 följande:
    Det enklaste måste väl vara att köpa något från en online store som finns i USA och sända det till dem? :)
    Förslag på vad? :)
  • Äldre 9 Feb 16:01
    #4

    www.amazon.com har stort urval och är billiga

    Annars kan man köpa presentkort online på riktiga butiker, allt från Target till Macys till "finare"

    Jag har beställt från amazon och Target och skickat till amerikansk adress och det har fungerat utmärkt.

  • Äldre 10 Jun 14:51
    #5

    Ett tips är att skicka en vacker, personlig bröllopsposter (skickas tryggt i rulle) - brudparet kan sedan själva rama in den på plats.
    Har nyligen skickat en sådan från www.petitecharlie.se till USA och det blev mycket uppskattat.
    Deras vackra posters har standardformat så det är lätt att hitta ram i hela världen.
    Lycka till!

  • Aniara­4
    Äldre 10 Jun 16:57
    #6

    En fin linnehandduk eller duk kanske?

Svar på tråden Bröllopspresent till bröllop långt bort