• carola78

Bröllopsklänning, jungfrumodell nackdelar?

Jag har hittat en helt otroligt vacker bröllopsklänning i jungfrumodell.
    Nu vill vet vilka nackdelar det är med en sådan modell.
    Svår att gå i? Hur gör ni när ni gått på toaletten (ska hela klänningen av?) osv osv 

• Svar på tråden Bröllopsklänning, jungfrumodell nackdelar?
  • Nyfiken gul , nu fru

haft en sån som gäst på ett bröllop och det beror på hur klänningen i övrigt är utformad.  En del modeller har skenor som en korsett och då får man hasa upp klänningen på höften för att gå på toa. 

en del modeller ÄR så snäva att man behöver ha dragkedjan i ryggen för att ta av sig den som ett par jeans och gå på toa med hela klänningen nerhasad.

Som sagt, det beror på hur modellen är utformad.  

• kristiansson

jag beställde en sån klänning men insåg att jag inte skulle kunna gå på toaletten utan att ta den helt av. det är dessutom snörning i ryggen så det kommer bli ett väldigt projekt.. jag löste det med att ha den klänningen i kyrkan och så byter jag om till middagen/festen sen, till en "bekvämare" klänning. men som tidigare sagt, beror på hur tight och/eller töjbar den 'är!

• Chicita

Jungfrumodell? Menar du sjöjungfru, en väldigt snäv klänning som går ut som en "fena" nedanför knäna? Glad

Det är väl den klänningsmodell som är svårast att röra sig i.
    Om det inte är en "modified" modell så är det ju ungefär som att gå med knäna ihopbundna.

Som redan nämnts ovan så måste i princip hela klänningen av varje gång det är toabesök om det är en riktigt tight modell (som dom ska vara egentligen alltså).

Ta dig till en bröllopsbutik och prova klänningar. Prova även att gå, sitta och stå i dom och i provhytten kan du ju försöka se hur du skulle kunna göra om du behövde gå på toan Flört (alltså bara testa att dra upp klänningen och sätta dig på en stol / sätta dig på huk)

• FrökenW

Stor rumpa kan vara jävligt snyggt och i princip ingen utanför photoshops värld har helt platt mage. ;) Tycker det är jätteläckert på normala och större tjejer, tänker old school Hoolywoodglamor och en massa attityd. 

Kolla bara att du kan röra dig och gå på toaletten hjälpligt som sagt, och tänk ett extra varv kring undekläder så moster Agda inte sätter brudskålen i halsen för att hon ser konturerna av raffsettet till bröllopsnatten. :)

• Marione

Jag tycker att det är riktigt fint, även om man är kurvig. Den framhäver verkligen figuren, vilket gör att man nog är mer beroende av ett någorlunda bra självförtroende än liten rumpa och platt mage. Själv funderar jag helt klart på en sådan klänning.

Alla sjöjungfrumodeller är dessutom inte snäva ända ner till knäna. Vissa slutar en bit upp på låret men är riktigt snygga ändå. De är klart lättare att gå och dansa i.

Toalettbesöken är nog inte särskilt enkla oavsett klänning - tänk ballgown med massor av tyll....

• Misso

Har själv en sådan brudklänning och jag hade svårt att sitta ner för den har skena eller inbyggd korsett hela vägen ner till magen. Har dock inte testat om det går att gå på toa med den haha! Men den är hur bekväm somhelst att gå och dansa i.

Jag tycker att sådana modeller passar till både smala och kurviga tjejer :) väldigt sexig och romantisk klänning på samma gång! Min mage kommer att svälla upp under festen pga all mat och dricka, men det bryr jag mig inte om.

• carola78

Eftersom att jag har en liten rumpa så vill jag gärna framhäva det lilla jag har och magen är platt. Inga skenor i klänningen är det iaf. Enligt tillverkaren så ska den inte vara så snäv att jag behöver dra den uppifrån och ner när jag klär mig och toalettbesöken ska fungera smärtfritt :)

Svar på tråden Bröllopsklänning, jungfrumodell nackdelar?