• Äldre 31 Jan 21:33
    1871 visningar
    5 svar
    5
    1871

    Feedback och korrekturläsning sökes!

    Vi håller på med det sista för inbjudningskorten och skulle vilja ha ris och ros om texten. :) Radbrytningen funkar ju inte men kanske kan ni förstå ändå. X ♡ X (ny rad) gifter sig i Sakta Maria kyrka i Helsingborg den - juni 2014 klockan XX.XX. (ny rad) Efter vigseln bjuds ni på middag och fest i X X. (Ny rad) Klädkod; FEST (ny rad) o.s.a xx@hotmail.com (ny rad) 07xx-xxxxxx - brudens mors namn (ny rad) 07xx-xxxxxx - brudgummens mors namn (ny rad) senast 12 maj 2014. (Ny rad) Istället för presenter hade vi glatt oss åt ett litet bidrag till en framtida familjeresa.

  • Svar på tråden Feedback och korrekturläsning sökes!
  • eme
    Äldre 31 Jan 22:01
    #1

    Kyrkan har tappat ett N tror jag.. Sakta, ska det möjligtvis vara Sankta?
    Personligen tycker jag det är fint att förkorta Sankta till S:ta

  • AralkN­omis
    Äldre 1 Feb 08:44
    #2

    Jag tycker att texten ser bra ut, men jag hade övervägt att hålla mig till en etablerad klädkod (alltså högtidsdräkt, smoking, mörk kostym eller kavaj) eftersom andra klädkoder kan vara svåra för gästerna att tolka. Klädkoden fest kan ju betyda väldigt olika saker för olika personer. Kanske kommer någon i jeans, någon i frack och någon i mörk kostym, någon har lång balklänning och någon kortkort (om man spetsar till det lite). Ni väljer naturligtvis helt själva hur ni vill ha ert bröllop, men det är i alla fall ett förslag.

  • Äldre 1 Feb 09:04
    #3

    Haha stavningen blev ju lite hipp som Japp med T9.. Jag kommer definitivt S:ta. Kyrka kommer stå kvar, då det heter så. Klädkoden kommer stå kvar. Bröllopet är delat mellan två kulturer så vi kommer absolut inte ha några krav om det. Vissa kommer komma i den kurdiska "folkdräkten" vissa i kort klänning och vissa i galadress. Att vi inte skippar klädkoden helt är att de svenska gästerna inte ska känna att de behöver komma i frack (som väl är klädkod om det inte står något?) Taack!

  • Äldre 2 Feb 20:19
    #4

    Jag tycker det ser bra ut.
    Sista stycket om presentönskan tycker jag är lite sådär. Vi har också samma önskan men har i ett bifogat informationsblad skrivit; 


    Det viktigaste för oss är att få dela vår stora dag med Er.
    Om ni ändå vill ge oss en gåva så är ett bidrag till vår kommande bröllopsresa välkommet.

  • Äldre 2 Feb 20:40
    #5

    X ♡ X
    Gifter sig i Sankta Maria Kyrka i Helsingborg den - juni 2014 klockan XX.XX
    Efter vigseln bjuds ni på middag och fest i X X.
    Klädkod Kavaj (ni kan lägga in "ej slipstvång, udda kavaj är ok" om ni tycker att det är för formellt) 

    o.s.a  senast 12 maj 2014. 
    xx@hotmail.com 
    brudens mors namn - 07xx-xxxxxx
    brudgummens mors namn - 07xx-xxxxxx

    Då vi redan har allt vi behöver ser vi hellre ett bidrag till en framtida resa om ni vill ge en gåva.

Svar på tråden Feedback och korrekturläsning sökes!