• Helena1990

Visa din Kina klänning!!!!!

Visa din klänning som är beställd från Kina. Dela gärna med er av era erfarenheter av beställning av brudklänningar & tipsa om hemsidor!!!!

• Svar på tråden Visa din Kina klänning!!!!!
  • FrökenErika

Vi satte en budget på 8 000 kr på klänningen, men hittade inget vi båda gillade i butik. Så tillsist gick jag in på jenjenhouse.com, och där fastnade jag för två klänningar, så i slutändan blev det en stor klänning till vigseln, och en annan till festen, som var lite lättare att dansa och mingla i.

Jag tyckte att det gick bra att beställa från jenjen, har hört andra som inte varit lika nöjda, men för oss gick det smidigt. Jag beställde med hjälp av paypal för säkerhets skull. Jag måttbeställde klänningarna eftersom jag inte tyckte att någon av de vanliga storlekarna passade min figur, och det gjorde vi även med de två tärnklänningarna vi passade på att beställa, och allt hamnade inom ramarna för budgeten. Jag kommer inte ihåg hur mycket tullen hamnade på, men det var inte hutlöst.

• Helena1990
    FrökenErika skrev 2014-01-30 10:19:45 följande:

Vi satte en budget på 8 000 kr på klänningen, men hittade inget vi båda gillade i butik. Så tillsist gick jag in på jenjenhouse.com, och där fastnade jag för två klänningar, så i slutändan blev det en stor klänning till vigseln, och en annan till festen, som var lite lättare att dansa och mingla i.

Jag tyckte att det gick bra att beställa från jenjen, har hört andra som inte varit lika nöjda, men för oss gick det smidigt. Jag beställde med hjälp av paypal för säkerhets skull. Jag måttbeställde klänningarna eftersom jag inte tyckte att någon av de vanliga storlekarna passade min figur, och det gjorde vi även med de två tärnklänningarna vi passade på att beställa, och allt hamnade inom ramarna för budgeten. Jag kommer inte ihåg hur mycket tullen hamnade på, men det var inte hutlöst.

Väldigt fina klänningar, Jag har också hört lite blandat om kina klänningar bla jenjenhouse därför känns det jätte skoj att se att det faktiskt fungerade bra och att slut prudukten blev som man önska.
  • FrökenErika

En sak som jag dock rekomenderar, om man gör som jag och måttbeställer, är att man ber någon som är duktig på att sy ta måtten som man skickar, eller om man inte känner någon som är så duktig, går till en proffesionell skräddare och tar måtten.

Jag tog mina själv först, och det hade nog fungerat hyfsat, men sen fick en kompis som är väldigt duktig "amatör-sömmerska" ta måtten som vi skickade, och då satt allt perfekt. Inte lika kinkigt med den stora klänningen som man snörade i ryggen dock, där kan man ju dra åt hur hårt/löst man vill.

Andra som jag sett här har tagit redan färdiga mått som finns på hemsidan, och sen gått till en skräddare här hemma som fått korrigera det som inte är perfekt.

Och jag var ute i ganska god tid för säkerhets skull. Jag har aldrig tidigare beställt något från utlandet tidigare, så jag beställde klänningarna i december, och hade dom en månad senare (och gifte mig i augusti) Solig

Ville inte riskera att något vart tokigt med beställningen, eller att klänningarna skulle "fastna" någonstans på vägen, och sen stå där en månad innan bröllopet utan någon klänning alls.

Men som sagt, riktigt nöjd. Jag är glad att jag vågade, men förberedde mig mentalt lite för att det kanske inte skulle bli så bra som jag hoppades, kanske därför jag vart så nöjd? Superlåga förväntningar? {#emotions_dlg.tongue-out}

Svar på tråden Visa din Kina klänning!!!!!