• fkidron

Kinaklänning i spets?

Någon som har beställt kinaklänning med spets och kan berätta hur kvaliteten är? Var har ni beställt den? Jag är tittar lite på landybridal och dessa sidor men det verkar som att det finns flera "designers" som man beställer av, hur vet man vilken som är att lita på?
    Jag känner lite att just spets är något som man kanske inte bör beställa från dessa sidor? (personligen vill jag nästan ha helspets - trekvartsärmar, figursydd) 

Så, spetsklänningsbrudar, berätta gärna om era erfarenheter och om ni har lust så lägg gärna upp bild på underverket! (eller katastrofen, beroende på hur det blev til slut..) 

• Svar på tråden Kinaklänning i spets?
  • PimPim83

Jag har beställt en spetsklänning från Landybridal. Det är en och samma säljare där (tillskillnad från ex DHgate där det är olika säljare). Jag blev jättenöjd med min klänning!
    Jag skickade en bild på en klänning jag gillade, men som jag ville ha vissa ändringar på och det var inga problem för dem att sy upp en liknande åt mig. Det var alltså ingen klänning som fanns i deras sortiment.

Den översta bilden är den jag skickade till Landy. Men jag skrev att jag ville ha rak ringning under spetsen, att jag ville ha snörning istället för dragkedja, att rosetten skulle gå att ta bort och jag ville inte ha något släp. Jag var även noga med att skriva att jag ville ha helt spetstyg och inte applikationer. Jag skrev att jag inte heller ville ha pärlor och paljetter på spetsen (vilket de tydligen brukar sy på annars).

Bilden i mitten är på den färdiga klänningen och längst ner ser du mig i klänningen på vår bröllopsdag.

Jag kan verkligen rekomendera Landy, men man ska vara medveten om att klänningen troligtvis inte blir 100% lik bilden. Jag är jättenöjd med kvaliten.
  • Helenis

Vad fint det blev Pimpim, dock så är Landys hemsida nerstängd pga stämning.

Jag har precis beställt min klänning i spets från JJ House, kan återkomma när den anlänt om ca 1,5 månad. Väntar med spänning nu.. :)

• fkidron

pimpim83
    Väldigt vacker klänning! Jag hade blivit nöjd i ditt ställe också! Då kanske man vågar sig på en spetsig kinaklänning trots allt..!

Helenis
    Vad spännande, väldigt vacker, hoppas du blir nöjd och belåten med resultatet! Vore kul att få se den eller åt minstone höra hur det blev till slut när den kommer! 

• Madicken
    Helenis skrev 2014-01-29 01:06:05 följande:
    Vad fint det blev Pimpim, dock så är Landys hemsida nerstängd pga stämning.

Jag har precis beställt min klänning i spets från JJ House, kan återkomma när den anlänt om ca 1,5 månad. Väntar med spänning nu.. :)

Fin klänning!
  • fkidron

Några fler kinaspetsklänningar att dela med sig av? :) Fortfarande nyfiken här

• Helenis

Jag fick den idag och den är helt fantastisk! Kvalitén är över förväntan! Helnöjd med utseendet, precis som på bilden, dock var den lite stor i livet så jag måste ta in den.

• Sommarbrud87

Här är min Kina klänning i spets beställd på jenny Joseph .com

Det tog 2 veckor och jag är jätte nöjd det är tungt tyg men spetsen är billig men ja tycker den är vacker ändå:)

• vallmoo
    Sommarbrud87 skrev 2014-03-24 15:27:38 följande:

Här är min Kina klänning i spets beställd på jenny Joseph .com

Det tog 2 veckor och jag är jätte nöjd det är tungt tyg men spetsen är billig men ja tycker den är vacker ändå:)

Jag ser ingen bild :(
  • vallmoo
    PimPim83 skrev 2014-01-28 19:32:14 följande:

Jag har beställt en spetsklänning från Landybridal. Det är en och samma säljare där (tillskillnad från ex DHgate där det är olika säljare). Jag blev jättenöjd med min klänning!

Jag skickade en bild på en klänning jag gillade, men som jag ville ha vissa ändringar på och det var inga problem för dem att sy upp en liknande åt mig. Det var alltså ingen klänning som fanns i deras sortiment.

Den översta bilden är den jag skickade till Landy. Men jag skrev att jag ville ha rak ringning under spetsen, att jag ville ha snörning istället för dragkedja, att rosetten skulle gå att ta bort och jag ville inte ha något släp. Jag var även noga med att skriva att jag ville ha helt spetstyg och inte applikationer. Jag skrev att jag inte heller ville ha pärlor och paljetter på spetsen (vilket de tydligen brukar sy på annars).

Bilden i mitten är på den färdiga klänningen och längst ner ser du mig i klänningen på vår bröllopsdag.

Jag kan verkligen rekomendera Landy, men man ska vara medveten om att klänningen troligtvis inte blir 100% lik bilden. Jag är jättenöjd med kvaliten.

Jättefin klänning!! Blev klänningen dyrare efter dina ändringar?
Svar på tråden Kinaklänning i spets?