• carola78

    Vigsel kanarieöarna på stranden, omöjligt eller?

    Hej

    Jag försöker hitta information om hur man bär sig åt för att viga sig på stranden på kanarieöarna. Dessvärre hittar jag inget, Svenska kyrkan erbjuder vigsel i kyrkan eller utanför kyrkan på en gräsmatta. Det är inte riktigt vad vi önskat. Någon som kan ge tips eller hjälp hur vi bär oss åt??

     

  • Svar på tråden Vigsel kanarieöarna på stranden, omöjligt eller?
  • jenny77

    Hej.


    Titta runt på nätet efter en wedding planner som kan hjälpa er. jag ska själv gifta mig på stranden i Phuket den 6 aprill och jag har anlitat en wedding planner där som håller i stort sett allt.


    Lycka till :)

  • kithara

    Hej!!
    Vi gifter oss på Gran canaria den 4 juli, dock i sjömanskyrkan i Arguineguin. Vi ville också gifta oss på stranden men fick informationen om att det inte är lov att gifta sig på stranden på kanarieöarna. Varför vet jag inte och prästerna i svenska kyrkan/norska kyrkan gör inte heller vigsel utomhus/eller på andra platser. Alternativet är att ni viger er på svenska ambassaden i Las palmas eller hemma i Sverige och gör en såkallad cermoni utomhus. Det vet jag att många har gjort. Men vi ville inte det så då blev det sjömanskyrkan istället:) Det finns en del wedding planners på GC vet att Amadores beach club anordnar "vigslar" och även anfi beach club du kan ju höra med dom. Det kan ju vara så att reglerna har ändrats:)

    Lycka till

  • carola78

    Vi la ner idén när det är helt omöjligt att få ett strandbröllop, så nu planeras ett bröllop hemma och med de vi vill ha närvarande. Dock mkt att tänka på¨:/

Svar på tråden Vigsel kanarieöarna på stranden, omöjligt eller?