• Äldre 27 Jan 18:02
    2622 visningar
    2 svar
    2
    2622

    Kryssning i karibien, någon erfarenhet?

    Hej! Jag gifter mig i september och vi håller just nu på att kika på bröllopsresor, vi är väldigt sugna på att ta en 7 dagaras kryssning med royal caribbean cruise, jewels of the sea som utgår från puerto rico, via bla jungfruöarna, barbados och antigua. Någon som har åkt med dem tidigare? Är lite nojig över vädret också.. är det inte risk för orkaner eller liknande runt september? 
    Jätte tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Kryssning i karibien, någon erfarenhet?
  • Äldre 2 Feb 21:10
    #1

    Jag undrar också då vi tänkt samma sak. Vi gifter oss 23 augusti men har inte riktigt bestämt när vi ska åka på vår bröllopsresa.

  • Äldre 3 Feb 10:33
    #2

    Ja, det är ju mitt i orkansäsongen, men orkaner kommer inte varje år. Vill ni verkligen åka dit just då ska ni inte låta ev. orkaner stoppa er.
    Kryssningar kan vara mysigt, men man ska se det som en båtresa i första hand och östoppet som en bonus. Man hinner nämligen knappt se någonting av öarna och det är grymt mycket folk samtidigt.
    Jag har rest runt mycket i Karibien men har bott på öarna och då hinner man med mycket mer och får se öarna utan alla dessa kryssningsturister.
    Antar att det är St Thomas (Am. Jungfruöarna) ni åker till. Finns en tur till St John så åk på den. Fantastiska stränder där!
    Barbados och Antigua har också jättefina stränder. Den vackraste på Barbados är Bottom Bay och på Antigua Rendezvous Bay som var ett helsike att ta sig till (vandring i en timme eller så), men så fick man en lång härlig palmstrand helt för sig själv!

Svar på tråden Kryssning i karibien, någon erfarenhet?