• Nnatha­lie92
    Äldre 25 Jan 00:18
    3734 visningar
    8 svar
    8
    3734

    SOLDUSCH, färgar på klänning???

    Hej! Det kanske redan finns en tråd som denna men hittar inte så skriver en egen. Jag tillhör den sorten som inte alls blir brun i solen, är väldigt ljus i hyn och det tar en heeel sommar (med otroligt bra soltid och många lediga stunder på altanen) innan jag ens kan påstå att jag fått färg. Jag har alltid hög solskyddsfaktor och bränner mig väldigt lätt.. Nåja, nu till saken!! Jag vill ju hemskt gärna ha liite färg iaf till bröllopet och funderar på soldusch. Har gjort en förut men det var så många år sedan så jag minns inte hur den satt osv. Tänkte så att jag inte behöver uppleva en katastrof med brungula fläckar på klänningen... HAR NÅGON HÄR ERFARENHET?? Dela gärna med er isåfall!!! Gifter mig 21:a juni och då har ju sommaren knappt börjat liksom. Tänkte att det kan vara smart att göra en "dusch" en vecka innan ca och sedan tvätta av det värsta och göra en till dusch typ 2-3 dagar innan så man hinner tvätta av det översta igen. Då kanske det sjunker in och sitter bättre? Känner mig helt lost, please hjälp mig! Eller ge mig tips på lösningar.


    /N

  • Svar på tråden SOLDUSCH, färgar på klänning???
  • Äldre 25 Jan 00:26
    #1

    Jag har inte provat för det ser så "fake" ut ;) Vissa kan se sjuka ut och andra bli övermorgna bananer haha. Beror på din hud helt enkelt. Inget resultat bli den andra lik osv. Nån enstaka har fått till det bra. Men prova i tid innan och se om du blir nöjd. Men det räcker inte med en gång... två-tre gånger är det på ett ställe vet jag men om det är värt pengarna? Det är upp till dig :)


     


    Vissa, inte BUS, krämer har så att man får sommarlyster eller vad det står. Provade en och den fungerade. Men jag är en person som får färg rätt snabbt så BUS och andra fuskigheter har jag endast kört med till dansuppvisningar och tävlingar.

  • kouki
    Äldre 25 Jan 14:02
    #2

    Nu har ju solduschen utvecklats mycket de senaste åren, och det finns flera märken som ser otroligt verkliga ut. 

    Jag gjorde det innan jag var gäst på ett bröllop förra sommaren, två dagar innan. Hade en rätt mörk färg sprayad på min ljusa hy (fast kan får färg om jag solar också, hade bara inte tid till det) som såg otroligt realistisk ut ^^Tog bild och jämförde med mina riktiga tidigare solbrännor för säkerhets skull^^

    Hade visserligen en blå klänning på mig, så eventuella fläckar syns kanske inte lika extremt som de skulle på en vit klänning ;) Men hittade iaf inget på den jag hade :)
    Då duschade jag lite lätt och sköljde av den värsta färgen dagen innan :) 

  • Äldre 25 Jan 17:01
    #3

    Vet att min syster och hennes man sprayade sig innan dem gifte sig 2007 det var vinterbröllop så dem hade ingen grundfärg alls! Blev jätte bra och vad jag vet så färgade det inte av sig på klänningen

  • Äldre 26 Jan 00:25
    #4

    Mycket bra fråga!


    Jag har funderat på exakt samma sak och kommer följa denna tråd noga. Jag har testat spraytan en gång för ca 7år sen och jag var då väldigt nöjd med själva resultatet men upplevde att det färgade av sig en smula på just vita plagg. Kanske det är bättre kvalité på färgen nu för tiden...? Jag är dock lika nyfiken som trådstartaren att höra från experterna på detta område!

  • Äldre 26 Jan 09:45
    #5

    nej det tror jag inte, en bekant till mig blev 1 dag innan sitt bröllop riktigt rödbränd i solen. Så hon gjorde en spray tanning vilket mattade ned det röda mycket. Hennes klänning såg inte ut att bli missfärgad alls, inte vad jag kunde se iallafall. 

  • Äldre 26 Jan 13:05
    #6

    Har sutit och funderat på exakt samma fråga! detta måste jag kolla upp mer!

  • Äldre 28 Jan 22:23
    #7

    Hejsan!

    Om jag vore du skulle jag testa en spray-tan i god tid vänta 1 vecka och sedan testa med en vit t-shirt. Att göra en soldusch bara några dagar innan din stora dag är nog inte bra utan jag skulle satsa på en vecka innan för att minimera riskerna.

    Brun utan sol produkter som bygger upp färgen gradvis ex Dove tycker jag inte färgar av sig lika mycket som vanliga Bus.

    Det är oftast när man börjar svettas som det kan färga av, så någon form av kroppstalk kan ju också vara värt att prova.

    Du har ju god tid på dig att prova olika alternativ och hitta ett som fungerar för dig.

    Lycka till,
    Tess 

  • Nnatha­lie92
    Äldre 28 Jan 22:48
    #8

    Oj tack för all respons, Gud vad kul att så många andra testat, vet eller är nyfikna. Jag tror nog att jag ska testa en dusch ett tag innan och testa ett vitt plagg dagen efter så får jag uppdatera här om hur det gick. Vet att min studentklänning blev väldigt missfärgad under armarna osv när jag tog studenten för ett par år sedan, men då hade jag inte gjort någon soldusch utan bara smort med bus några gånger dagarna innan och använt massa solpuder (!!!! Aja baja) var nog det som färgade mest. Det var dessutom 30 grader i skuggan denna dag och jag svettades mycket. Så ja jag får nog testa mig fram lite. Hade inte tänkt ha överdrivet tjockt lager på kroppen heller utan egentligen bara litegrann och då känns det ju rätt logiskt att det borde vara lättare att få det att fästa. Hoppas fler med erfarenhet av sånt här skriver här. Så lovar jag att skriva när jag testat något :) kan ju kanske också bero lite på vad du har för typ av tyg på dig. Ett bomullstyg eller mjuk spets känns ju som att det lättare kan fastna färg på än ett glansigt tyg eller organza/ tyll typ.. Vad tror ni? Min klänning är typ chiffong/organza/tyll till stor del.

Svar på tråden SOLDUSCH, färgar på klänning???