Rädd att han inte ska gilla klänningen
Jag och min blivande har alltid haft helt skilda uppfattningar om vad som är snyggt resp inte särskilt snyggt. Fick höra några år efter att vi träffats att han i själva verket inte gillade min utmanande klädstil när vi träffades (han föll ju för mig "trots det", hehe). Fortfarande har vi svårt att enas om vad som är vackert o ej. Detta sätter sina spår nu när jag ska välja klänning. Jag vill självklart känna mig vacker, samtidigt som jag vill att HAN ska älska min brudklänning. Litet dilemma, då jag gärna vill hålla den hemlig tills den stora dagen är här. Jag brukar visa honom bilder på olika stilar på klänningar o fråga vad han tycker, bara för att försöka bilda mig en uppfattning om vad som tilltalar honom mest. Nu säger säkert ni "om han älskar Dig så spelar det ingen roll vad du har på dig, han kommer tycka du är vacker ändå, på er bröllopsdag." Och visst, så är säkert fallet, men jag kan ändå inte låta bli att våndas ngt över att råka välja en klänning som han verkligen inte gillar... Det måste väl finnas ngn mer här som har en man med andra åsikter än er? Hur har ni resonerat isåfall? Valt klänning tillsammans eller valt en klänning och sen tagit för givet att han gillar den? Jag förstår ju att minan INTE kommer säga att han avskyr klänningen, när jag väl står där, men har ändå en liten oro över att han kanske rent ut av ogillar den skarpt. Man vill ju inte att karln ska skämmas över sin brud ;)