• Äldre 21 Jan 14:57
    7185 visningar
    13 svar
    13
    7185

    Var kan man köpa prisvärd päls??

    Vi har tänkt att ha en enkel vigsel på fjället och jag funderar på vad jag ska ha på mig....


    Bara skidstället känns lite tråkigt??


    Är lite inne på en päls kanske? Någon som vet vart man kan köpa prisvärda pälsar? (har ingen lust att lägga flera tusen på den) Eller har ni andra tips på hur man kanske "piffar" till det lite?

  • Svar på tråden Var kan man köpa prisvärd päls??
  • Äldre 21 Jan 15:04
    #1

    Second hand om du vill ha äkta, finns massor fint på typ myrorna för några hundringar och för min del känns lite mindre etiskt tveksamt om den har några decenier på nacken. Varmt är det också. 

    Fusk är jag dålig på, tycker att snygg och hållbar brukar vara dyr och det verkar inte ha varit vidare trendigt i vinter så det finns inte så mycket på kedjorna/rean. 

    Om det nu inte är helvit du är ute efter, för då är det nog de vanliga bröllopssidorna som gäller. :) 

    Funderar själv på att ha farmors gamla poplinkappa över axlarna de stunder vi är ute i oktober, ska då sy upp ett gräddvitt 'skal' till minkfodret. Roligare och snyggare än den klassiska vita fuskpälsjackan tycker jag, och lite vintagetouch. 

  • Äldre 21 Jan 16:23
    #2

    Jag har faktiskt lyckats köpa en lång päls på loppis (för 95 kr =) men den är mörkbrun och jag skulle hellre vilja ha en ljus (behöver inte vara helt vit). Vill nog helst ha en fusk mest för att päls från djur känns "fel".


    Hållbar behöver den nog inte vara. Jag är ingen pälsmänniska och kommer nog bara ha den på mig en gång om jag känner mig själv rätt men kan ju tänka mig att ge typ 1000 iaf om jag hittar något som jag gillar ;) Vill ju bara känna mig lite finare även om man måste bylsa på sig för en tur på fjället :)


     


    Tror jag kan ha sett en i butiken SALT men kan också minnas helt fel...

  • Äldre 21 Jan 17:21
    #3

    Usch, köp inte äkta päls och stöd den skiten...

  • Äldre 21 Jan 20:41
    #4
    Red Lion skrev 2014-01-21 17:21:15 följande:
    Usch, köp inte äkta päls och stöd den skiten...
    Pälsen finns ju redan så varför inte använda den? För mig är den ingen större skillnad på att äta kött eller bära päls.
  • Äldre 22 Jan 11:58
    #5

    Ingen som vet om någon "vanlig" butik säljer pälsliknande jackor??

  • Äldre 22 Jan 15:38
    #6
    Marie Malmö skrev 2014-01-21 20:41:31 följande:
    Pälsen finns ju redan så varför inte använda den? För mig är den ingen större skillnad på att äta kött eller bära päls.
    Googla lite på pälsindustrin så ska du få se skillnaden!

    Finns jättefina FUSKpälsar lite överallt, stöd inte den hemska pälsindustrin som bara dödar för dödandets skull.
  • Äldre 22 Jan 15:39
    #7
    Velig skrev 2014-01-22 11:58:24 följande:
    Ingen som vet om någon "vanlig" butik säljer pälsliknande jackor??
    Joo det finns många affärer som säljer fuskpälsjackor! Vart bor du? :)
  • Äldre 22 Jan 21:08
    #8
    Marie Malmö skrev 2014-01-21 20:41:31 följande:
    Pälsen finns ju redan så varför inte använda den? För mig är den ingen större skillnad på att äta kött eller bära päls.
    Håller med det KimOchKjell skrev också...

    Men ja, jag äter ju inte kött heller så...  Även om man köper en begagnad päls ocj har den på soig så stödjer man idustrin genom att visa att det är ok och nån får betalt för pälsen. 
  • kouki
    Äldre 22 Jan 21:16
    #9

    Auctionet.se kan man hitta en del fina på^^ De är ju secondhand, så om du bara ska ha den en gång, kan du ju sälja den igen då de har ett värde även senare :)

  • Äldre 22 Jan 21:22
    #10

    Ja jag vill ju helst ha en fusktpäls och behöver tips på var man kan få tag i dessa. Bor i närheten av Stockholm så någon kanske har tips på någon butik som säljer :)


    Ska kolla Auctionet också. Tack för tipset :)

  • Leona7­5
    Äldre 25 Jan 16:26
    #11

    Fina och prisvärda överplagg i fuskpäls, jacka och cape, finns hos diadema.se.

    www.diadema.se/capesjalbolero-fuskpaels-c-38_46.html


  • Äldre 27 Jan 15:21
    #12

    Nu har jag hittat massa fina pälsjackor på lightinthebox.com (hoppas bara dem är skapligt varma också ;)


    Någon som beställt därifrån och vet om man hinner få hem dem inom 1 månad?

  • Äldre 27 Jul 13:02
    #13

    Funderar också på att köpa fuskpäls på Lightinthebox. Har du/någon erfarenhet från deras pälsar?

Svar på tråden Var kan man köpa prisvärd päls??