• sha

    Augustibrud 2014 västkusten

    Jag och min fästman har precis börjat planera vårt bröllop som ska äga rum den 9 augusti. Alltså en ganska tight planeringsperiod om man jämför med många andra!

    Är det fler än vi som hänger här och ska gifta sig i sensommar på västkusten?
    Tänkte vi kunde dela lite tankar, funderingar, frågor osv! 

  • Svar på tråden Augustibrud 2014 västkusten
  • CharlottaM

    Hej! Va roligt, vi ska också gifta oss på västkusten i augusti, närmare bestämt den 16:e. Vi ska vara i Skärhamn. Var gifter ni er? Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • sha

    Vad roligt! Vi ska gifta oss utanför Falkenberg! Vi har kommit en bit. Kyrka, lokal, fotograf och frisör är bokat. Min kompis ska göra designen på inbjudningskorten så hon håller på med dem. Vi ska nog försöka få ut dem i mars/april. Måste bara göra klart gästlistan också;)

    Hur långt har ni kommit?

  • CharlottaM

    Åh Falkenberg som är så mysigt :) Blir det bröllop vid havet? 

    Vi har väl kommit ungefär lika långt som ni har :) Bokat kyrka, lokal (ska provsmaka menyn nu på fredag), fotograf, frisör, bestämt vem som ska göra tårtan och blommor. Inbjudningskorten håller vi på med för fullt just nu och de börjar äntligen bli klara. Så bra att få lite hjälp av kompisar, blir det hemmagjorda kort för er också?

    Gästlistan var inte lätt att bestämma tycker jag! Så svårt att veta var man ska dra gränsen.. För oss landade det på ca 100 gäster tillslut. Framförallt min blivande har så stor släkt så det blir en hel del bara där.  

  • CharlottaM

    Just det, klänningen är ju köpt också! Nu väntar jag bara på lite småjusteringar som ska göras innan jag får hem den :)

  • sha

    Nej tyvärr inte vid havet, det kommer vara en bit inåt landet. Ska ni vara vid havet? Ja våra blir också hemgjorda tror jag. Om vi kör latvarianten skriver vi bara ut det min kompis knåpar ihop, annars blir det väl till att klippa och klistra lite:)

    Vi kommer också komma upp i ungefär 100 gäster, galet när man tänker på det men då har vi verkligen bara bjudit de vi vill ska komma. Sen har både jag och min fästman ganska stor släkt vi ska bjuda så det drar ju upp antalet en del.

    Vad roligt att du redan köpt klänning! Vad blev det för nån?

Svar på tråden Augustibrud 2014 västkusten