• Äldre 15 Jan 11:32
    5685 visningar
    22 svar
    22
    5685

    Vad kan man ge till gästerna??

    Vi tänkte att vi ska ge någon liten present till varje gäst.Har någon nåt bra förslag?:)Vi kommer ha ca 55 gäster så det får inte vara för dyrt.;)   

  • Svar på tråden Vad kan man ge till gästerna??
  • PoS
    Äldre 31 Jan 17:13
    #11

    Vi köpte fleecefiltar på IKEA för 9 kr/st, vitt satinband för 9 kr/m och skrev med mörkblå penna varje gästs namn. Sydde fast med blått garn köpt på loppis för 10 kr. Vårt färgtema var vitt, silver o kungsblått. Jag ska försöka ladda upp en bild när jag sitter på datorn nästa gång.

  • Äldre 31 Jan 21:18
    #12

    Tack för alla bra förslag tjejer:).har inte bestämt än vad det blir men har tid på mig än.;)

  • Äldre 31 Jan 22:03
    #13

    Vet nån var man kan få tag på ett gosedjur i form av storsjöodjuret? :p

  • Äldre 31 Jan 22:51
    #14

    Har beställt M&Ms i våra bröllopsfärger med våra intialer på + tack för att ni kom 

  • Äldre 1 Feb 08:57
    #15

    Jag är otroligt pysslig så för att ge något speciellt måste jag ha gjort det själv. Jag har gjutit 450 minitvålar och monterat tre på höjden, bla en tvål av ett hjärta. Som en bröllopstårta i våningar. Runt dessa knyts ett vackert band och en scrapblomma högst upp. Läggs i cellofanpåse med en etikett med "vår logga". Jag kommer sen ha alla i en stor korg (150 gäster) och gå personligen till var gäst och dela ut favour och tacka för att de kommit.

  • Äldre 1 Feb 09:09
    #16

    OJ va häftigt att du gjort allt det:).vi är tyvärr inge pyssliga så får bli något enklare för våran del.;)

  • Äldre 1 Feb 09:09
    #17

    GustavB skrev 2014-01-31 22:51:59 följande:Har beställt M&Ms i våra bröllopsfärger med våra intialer på + tack för att ni kom Vart har du beställt dem?

  • Äldre 1 Feb 09:15
    #18

    Ett par fina praliner i organza/cellofanpåse är ju en klassiker. Enkelt men fint.

  • Äldre 1 Feb 12:11
    #19

    Men måste man ge något till gästerna? Är det en sån där grej som alla förväntar sig? Jag har aldrig hört talas om det :o 

  • Äldre 1 Feb 12:41
    #20
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-02-01 12:11:30 följande:
    Men måste man ge något till gästerna? Är det en sån där grej som alla förväntar sig? Jag har aldrig hört talas om det :o 
    Nej det är inget man måste. Det är väl lite av en amerikansk tradition (?) som smugit sig in här också. 
    Beccanli skrev 2014-02-01 09:09:41 följande:
    GustavB skrev 2014-01-31 22:51:59 följande:Har beställt M&Ms i våra bröllopsfärger med våra intialer på + tack för att ni kom Vart har du beställt dem?
    www.mymms.com/ om du vill beställa därifrån är du tvungen att ha någon i USA som kan skicka hem beställningen åt dig då de inte leverar till Sverige, så gjorde vi. 

    Finns en engelsk sida också men inte alls lika stort utbud; www.mymms.co.uk/ 
  • Äldre 1 Feb 12:59
    #21
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-02-01 12:11:30 följande:
    Men måste man ge något till gästerna? Är det en sån där grej som alla förväntar sig? Jag har aldrig hört talas om det :o 
    Nej man måste inte det, är väl en av alla amerikanska tradtioner som dyker upp här titt som tätt.

    Är gift för andra gången och hade inga presenter till gästerna nån av gångerna.  
  • Äldre 1 Feb 13:05
    #22

    Vi ville göra det enkelt för oss med bordsplaceringen, och inte ha för mycket "krimskrams" på borden, eftersom det var trångt ändå.Så vi köpte vinglas på IKEA som vi skrev varje gästs namn på med glas/keramik penna. Blått var våran temafärg, så vi skrev med blå penna. Det enda som var krångligt med det var att alla glas måste brännas sakta i ugn för att färgen skulle torka ordentligt. Men det var lagom "pyssligt" för oss.


    De flesta gäster tog hem sina glas, de andra har vi skrivit till fler saker på i efterhand typ; INGA var gäst hos oss på vårt bröllop. Eller STAFFAN 2013-08-03 osv. Vi fick typ 10 glas över, och dom har vi nu som lite roliga slit och släng glas.

Svar på tråden Vad kan man ge till gästerna??