• Thessmargo

    Måste en tjej ha två ringar?

    Jag och pojkvännen har planerat att förlova oss i mars och har varit iväg och tittat på en del ringar.
    Efter mycket letande hit och dit fann jag denna ring, den är helt underbar (i min smak). Den är i vittguld, med diamanter och i mitten en blå topas sten vilket ska symbolisera decembers månadssten. 

    Vi träffades för första gången i december, vi är båda födda i december och pojkvännen vill ha ett vinterbröllop - så varför inte december.

    Men för att komma till mitt problem och min fråga, kan man som tjej bara ha en ring?
    Dvs alltså enbart en ring till både förlovning och vigsel. För det är nackdelen med denna ring som jag har funnit, den är för bred och går inte att matcha ihop med någon annan ring då den är i samma höjd/bredd över hela ringen. 


    Diamantring i 18K guld


    Passar ens en sådan ring som förlovnings (och vigselring)?  
    Vad tycker ni? 
  • Svar på tråden Måste en tjej ha två ringar?
  • Rockabilly

    Gör som DU vill, du ska inte ha två ringar för att någon tycker det. Vill du ha två ringar så ha det, vill du ha en ring så ha det.

    Finns väl inget som säger att man MÅSTE ha en ring (eller två)? :)

  • Chicita

    Du måste tre saker...

    1 - Ha någon att gifta dig med
    2 - Godkänd och giltig hindersprövning
    3 - Någon som har giltig vigselrätt som kan viga er.

    Sen gör du som du vill med resten i princip Flört 
    Ok, man måste ju rätta sig efter vissa regler i kyrkan - och även med en borgerlig vigselförrättare, men det är en annan femma  

  • Thessmargo

    Tack så jättemycket allihop. 

    Skönt att höra att man inte nödvändigtvis måste ha två ringar.
    Så nu får jag väl ge mig iväg till affärerna någon dag och titta på ringarna igen och se ifall jag kan bestämma mig en gång för alla.

    Men som sagt, tack för hjälpen. Glad 

Svar på tråden Måste en tjej ha två ringar?