• PoU
    Äldre 12 Jan 09:59
    7831 visningar
    3 svar
    3
    7831

    Kostnad för bröllopssminkning

    Hej!


    Vad fick ni betala för er bröllopssminkning? Skicka GÄRNA en bild på den. :)

  • Svar på tråden Kostnad för bröllopssminkning
  • Äldre 12 Jan 13:09
    #1

    Jag har inte blivit sminkad och gift mig än, men på make up store betalar du i två omgångar. Först betalar du 495kr för provsminkningen och då får du med dig produkter för samma summa, sen på bröllopsdagen betalar du 300kr! Superbra tycker jag!

  • Äldre 9 Feb 11:39
    #2

    Rekomenderar Sabina. Hon är duktug och utbildad. Prislistan finns på hennes blogg. Hon är frisör o make up artist. Har tagit kurser vid Björn Axén för att hålla sig uppdterad osv...


    http://beautybyw.devote.se/


    Lycka till!!!!


     

  • Äldre 9 Feb 12:32
    #3

    Jag kommer att gifta mig på en bondgård, långt bort från alla make-up artister så kommer att behöva göra min egen sminkning. Jag gick till MAC på Åhlens (Drottninggatan) och förklarade vilken typ av sminkning jag ville ha, och fick en lektion på 1.5 h samt alla produkter till sminkningen för totalt 700 kr. Nu kommer jag att kunna öva på sminket hela våren, det blev skitsnyggt och jag lärde mig en massa bra tekniker som säkert kan vara bra att kunna till andra fester. Kändes inte riktigt som samma typ av engångsutgift när jag faktiskt fick produkter och utbildning för hela slanten också!

Svar på tråden Kostnad för bröllopssminkning