• Lokesmamma

Panik!!

Hej!

Jag har lite panik här! Stället där vi både ska vigas och ha vår fest på har blivit av med sitt alkoholtillstånd!! Hur hade ni gjort?? Alkohol är väl inte jätteviktgt men vi vill ändå ha det och vi vill verkligen vara där. Hur hade ni gjort?? Hade ni börjat kolla på andra ställen? Oroar mig ocskå om det blir så illa att de går i konkurs.. 

• Svar på tråden Panik!!
  • intejohansson

Hej!

Förstår att det är stressande. Hur det blir med företagets ekonomi är svårt att säga, kanske går det att få en indikation från dem själva? Om det skulle vara så att de inte fått tillbaka alkoholtillståndet till dess att ni ska vara där borde ni kunna köpa in egen alkohol, så det är inte nödvändigtvis något negativt.

• LillaCaroline

Är det så att dom har blivit av med sitt alkolholtillstånd borde ni få ta med er egen dricka till middagen och festen! Det eftersom dom inte kan erbjuda er något själva!
    Lycka till! :)

• Lokesmamma

Ja, men så borde väl vara :). Att drycken inte är något problem? Sedan tror jag inte att det blir konkurs för de har bröllop varje helg under sommaren. Vi ska ringa dit i veckan och då borde vi få ett svar.

• CJ5

Indraget tillstånd kan ju bero på andra saker än ekonomin. En sak dom kanske inte vill gå ut med är ju om dom sålt till minderåriga eller så.

Om dom inte har tillstånd så borde ni få ta med er egen alkohol, men jag vet faktiskt inte hur det är med det om det är på en resturang.

Om ni får det så kan det ju till och med bli billigare än om ni köpt alkoholen av dem.

• LillaCaroline

Jag jobbar på en resturang som har tillstånd att servera alkolhol nu, innan hade vi inte det. Då lät vi våra gäster som hade fester ta med sig allt dricka själva!

Svar på tråden Panik!!